fredag 11 oktober 2013

 Vi har haft en varierande vecka, det har byggts lego, opererats tumme, spelats innebandy, sprungits och tränats på att skicka mejl. Jodå, har man en nybliven 5-åring i huset så finns det givetvis hur mycket lego som helst som ska byggas och lekas med. Vårt tv bord upptas av alla Max legobyggen just nu och det är ju mysigt när leklusten faller på att sätta sig och jaga bovar, köra polisbil eller vara bärgare!

I tisdags var det operationsdags för Nicke, nu skulle tummen äntligen snyggas till. Jag körde med honom till sjukhuset och på ortopedmottagningen fick vi ett fint och proffsigt bemötande, det behövs när man känner sig lite orolig över det som ska göras. Men efter några nålstick i tummen, rengjord och spritad hand och liggandes på britsen, så klarade maken min av sin operation. Fint bandage och 10 dagar med stygn så blev han sjukskriven, går inte att plocka lådor och scanna med den tummen...


Markus har i veckan tränat fotboll två gånger och innebandy en gång, han är lika flitig med sina sporter som vanligt. Jag gick till innebandyträningen i tisdagskväll och tittade en stund, hann se min fina påg göra flera mål och skina som en sol.


 I onsdags var jag på thaimassage och det behövdes verkligen då jag en längre tid haft riktigt mycket värk i ryggen, armen, nacken och upp i huvudet. Nätterna har bjudit på rejäl spänningshuvudvärk och lite sömn, så jag tog tacksamt emot "en omgång" av thailändskan som behandlade mig en timme.

Träningen då? Det har blivit jogging söndag, måndag och tisdag, ett magpass och i går powerwalk på löpbandet. Jag är så glad för vårt källargym och löpbandet är min bästa kompis de mörka, kalla höst- och vinterkvällarna vi har framför oss nu. Skönt att kunna träna hemma och inomhus den kommande tiden när annars mörkret och kalla grader kan bidra till att lusten försvinner.

I dag när jag kom hem så satt Max och "mejlade" igen! Goa ungen sitter och "jobbar" med sin dator han fick när han fyllde år. Sen att den knappast har internet eller mejlmöjlighet, det har inte så stor betydelse tycker Max.....

 Han skriver massor med bokstäver på skärmen, sen skriver han av dessa för hand i sin skrivbok...
 "Mamma, jag kan mejla dig. Man trycker 03....."

 I kväll kom Håkan, Hannah och Sarah till oss för lite fredagsmys. Vi har ätit tacopaj, pratat massor, ätit lite godsaker framför tvn och givetvis sett Sverige spela fotboll. Max blev trött och kröp upp i sängen och spelade lite tvspel en stund.

I morgon ska vi till sjukhuset med Max för ultraljud av bråcket, vi blev lite förvånade över att få en tid på helgen, men bra att det gick så fort att få komma dit. Hoppas allt ser bra ut och att inget mer behöver göras sen.

Ha en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar