onsdag 16 oktober 2013

 I morse vaknade jag med panikkänsla och var ledsen, jag hade drömt att jag förlorade Max. Alla har ju någon gång drömt så att det känns så verkligt, man måste tänka klart en stund innan man vet om det har hänt eller inte. Så klart att jag påverkas av sorgen som min älskade Sophie och Henrik går igenom, jag delar den så med dem, även om det inte går att föreställa sig hur det är. Vi kan bara ana en mikroskopisk del av det de känner, bara skrapa på ytan av de känslorna.

I dag är det ett år sedan Tristan begravdes i Billeberga kyrka. Jag bär med mig den dagen för alltid, så enormt smärtsamt och samtidigt så kärleksfullt och fint. Varje dag med barnen är en gåva.


I går följde Nicke med Markus till skolan, något Markus längtat mycket till då han så gärna ville visa vad de gör på slöjden. Spana in fågelholken med takplattor!


Givetvis är det sport på rasten, fotboll eller bandy....

Det är intressant att vara med en halv dag på skolan, jag har också gjort det vid tillfällen, man skapar sig en bild av hur de har det, vad som sägs, hur är attityden, vad gör de på lektionerna, hur ser det ut på rasten och hur går det till i matsalen? Härligt att Markus VILL ha oss med, det värmer mitt hjärta!

Nicke har ju tid att göra detta nu när han ändå är sjukskriven, han börjar jobba först på måndag. I går åkte det stora bandaget av och jag la om det så det blev lite mindre.

I dag åkte Markus på innebandyträning med P10 (laget som är ett år äldre). De behöver ha lite hjälp till sitt lag och Markus tvekade inte en sekund. Han hade fotboll i måndags, innebandy P9 i går, träning med P10 i dag, i morgon är det fotboll igen och på lördag innebandymatcher. Man kan ju inte annat än säga att han älskar att sporta!

Jag och Max gick till bokbussen och han såg till att lånekortet kom med!


Mysigt att botanisera bland böckerna....


När vi kom hem satt Max vid tvn en stund och jag tog ett pass på crosstrainern. Det pep till i telefonen och jag fick ett mms av Nicke, vår son trivs....
 
Ha en fin kväll, här blir det soffan och "Bonde söker fru" och sen "Greys"!

1 kommentar:

  1. Nu fick jag lite dåligt samvete för det var alldeles för länge sedan jag var med barnen i skolan. Måste försöka få till en sådan dag snart jag också. Det är ju roligt och barnen skulle bli så glada, det vet jag.

    SvaraRadera