fredag 25 oktober 2013

 Jag skrev i söndags att vi hade "lite" baciller på Fältgatan, nåja det var nog i underkant. Jösses vilken vecka vi har haft och än är vi inte krya. Max och jag har hostat konstant i en vecka nu, det vill verkligen inte ge sig. Jag har behövt vara på jobb varje dag eftersom Julia har varit hemma då hon har varit ännu sämre, så stackars Anette på jobb har haft detta och titta på ungefär hela veckan....
 

Sömnen har varit minimal och vid 4 tiden har jag vaknat varje morgon, för att sen ligga och hosta fram till det varit dags att gå upp klockan 6. Fick tipsen av Sophie, att lägga rå lök i en skål med vatten och ställa intill sängen, detta skulle lindra hostan. Jag kan säga att jag blev väldigt förvånad över att det hjälpte så bra!! Så de senaste nätterna har hostan varit lindrig nattetid, men samma skit dagtid....


Nicke var schemaledig i måndags och det passade bra så vi kunde hålla Max hemma. I tisdags trixade vi ihop det så att farmor kom till Max på morgonen och så körde jag hem strax innan lunch. Max var pigg och vi kände att han kunde hänga med upp till innebandyträningen på kvällen med Nicke då jag gick på föräldramötet i Markus klass. När mötet var klart satt jag en stund och tittade på träningen.



 I onsdags fick Max gå till dagmamman och vi trodde att det mesta var över nu eftersom han var så pigg hela tisdagen och inte haft feber sen i lördags. Men ack nej, natten mellan onsdag och torsdag hostade han om möjligt ännu mer så Nicke fick vabba i går. När klockan var 18 så däckade Markus i soffan med feber och vi kunde konstatera att det är hans tur.....Gissa om det var en ledsen Markus som inte kunde hänga med klassen till ishallen i dag, för att för första gången åka skridskor där. Men med huvudvärk och varm panna var det inte ok, så han fick stanna hemma och ännu en gång räddade farmor oss i morse. Jag körde hem strax innan lunch och då var Markus ganska pigg igen och hade ingen feber.

Jag och Max har varit ute en stund i friska luften, lite höstlöv kunde krattas upp, men sen var jag helt slut och hostade massor av den friska luften.

 Markus ville så gärna gå på discot och eftersom han kände att han orkade, så fick han gå dit. Jag och Max följde honom till skolan och där såg vi massor med skrämmande barn som var halloweenklädda. När vi kom hem tog Max fram en gasbinda och snurrade den själv runt huvudet och sa "mamma, jag är en zombie"!!

Vi gick upp till skolan alla tre och hämtade hem Markus, en skrämmande clown!!
Mina "vackra" pågar!


Det har varit en tuff vecka med hosta, lite sömn, mycket jobb, vård av barn och mitt i detta fick vi besked om att min mormor var mycket sjuk och inte hade många dagar kvar. Relationen har inte funnits där av olika anledningar, men jag var med mamma hos mormor och det kändes fint. Livet är väldigt nyckfullt, jag vet så väl att varje dag med min älskade familj är en gåva.

Nu ska det bli väldigt skönt att ha semester en vecka med grabbarna när de har höstlov, känns som jag behöver det nu. Hoppas vi får vara friskare och orka med lite roligheter som vi har planerat in.

2 kommentarer:

  1. Hoppas hostan gett med sig nu för dig och Max. Nätterna är så jobbiga när man hostar. Dagtid går ju ändå an så länge man inte jobbar som telefonförsäljare. ;-) Intressant att löktipset funkade, det ska jag försöka hålla i minnet tills nästa gång det blir hosta här. Om inte annat så får du påminna mig!

    Ses imorgon - alltid lika härligt att kunna skriva de orden! :-) KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli såååå mysigt att ses imorgon!

      Radera