tisdag 24 maj 2011

1,2,3,4,5!

Då var det tisdag och vi närmar oss mitten på denna jobbveckan. Otroligt att vi går in i juni nästa vecka och semestern är faktiskt inte allt för många veckor bort=) I sommar har vi en otroligt utspridd semester, men det blir ändå ganska bra då det passar oss att ha lite då och då i stället för alla veckorna på en gång och sen är de slut=( Nicke kan inte bestämma när han ska ha på jobb, det ska passa med dagmamman när hon har semester och sen ska jag och syrran få det att passa för båda. Men det löste sig!

I dag har Max räknat felfritt till 5 flera gånger! Han kan många siffror men de hamnar oftast inte i rätt ordning men nu sitter dem där. I dag när jag hämtat grabbarna så hade vi en mysig eftermiddag här hemma med bla legobygge. När Nicke kom hem så åt vi middag och sen hoppade jag i träningskläder och Markus i fotbollskläderna så gick jag med honom till träningen.

Jag tog min powerwalk runt byn på 4 km och sen när jag kom till pulkabacken gjorde jag 8-10 rusningar där så mjölksyran gav sig tillkänna i benen! Benhinnorna kändes av bara jag gick fort i dag så löpningen var inte att tänka på. Kunde springa en gång förra veckan, men nu är det sämre igen=( Men powerwalks är underbart skönt och nu när det blir 3-4 gånger i veckan så är jag mer än nöjd med det!

När jag kom hem så busade Nicke och Max ute men jag och Max tog en drickpaus på trappan.


Markus är duktig och cyklar hem själv från träningen. Dit får han inte själv för jag känner att ingen saknar ju honom om han inte dyker upp träningen (man meddelar inte om man inte kommer) och då är det för lång tid innan vi skulle förstå att något hade hänt om det nu skulle vara så. Men hem får han och skulle han vara 2 minuter sen hade jag ringt 112 direkt;-) En hårfin balans med att börja ge ansvar!

Nu dusch för min del, grabbarna sitter och tittar på tv och Nicke är hemma hos sina föräldrar och ser HIF matchen mot Malmö. Får väl hoppas att di röe tar di blåe!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar