lördag 28 maj 2011

Morshelg!

I morgon är det mors dag, jag har turen att få mors helg detta året! Nicke är som sagt bortrest och tävlar hela helgen så jag och grabbarna har en helg med mycket mys tillsammans. I går när Max somnat så såg jag och Markus "Talang" och åt pop corn tillsammans, det är så mysigt att få stunder på tu man hand med barnen.

I dag fixade Max frukost, nu för tiden kan han ALLT. I alla fall om ni frågar honom;-) Spana in morgonfrillan!


I dag har det varit fotbollsläger för Markus del och han var laddad i morse när vi lämnade honom kl 10. Bjuder på crazymin!

Jag och Max har fixat lite här hemma, sen åt vi lunch och därefter somnade Max gott i vår säng och sov middag en timme. När Max vaknat så körde vi bort till fotbollsklubben och pratade lite med Markus och såg så att allt var ok innan vi körde till mammas/mormors jobb där det var öppet hus.


Max fick plantera jordgubbsplantor med mormor!


Av alla frukter som kunde provsmakas så valde Max - äpple! Ett vinnande kort i alla lägen=)


Oändligt vackert med all frukt i härliga färger! Flera stycken har jag aldrig hört talas om eller smakat.

Max älskar att stå och titta ner på lagret där truckarna kör.


Max fick en ballong som gjordes till en fisk!Givetvis planterade mormor och Max en till Markus också!

När vi var klara där efter ca två timmar så körde vi bort till klubben igen där det var dags för vattenkrig! Med ca 12 grader ute så tyckte jag inte det var världens bästa idé men det jag slapp ju bli dyngsur och kall! Regnet började precis också så de var ju tur att de klarat sig från det under hela dagen. Sen skulle alla ungar hitta kläder, bli torra och varma vilket var betydligt svårare för många barn än vad man kan tro. Markus var ganska glad att jag var där och hjälpte honom av med de kalla blöta kläderna och fick på sig varma och torra. Sen fick Markus handduk användas till ytterligare tre barn som inte hade med sig handduk....


Jag och Max har ätit middag här hemma framför tvn och snart ska vi köra bort och hämta Markus. Barnen får sova över på klubben men det ville inte Markus och jag är faktiskt glad för att han kommer hem. Det lär inte bli mycket sömn där i natt och är det något Markus behöver få att vara go och glad så är det en god natts sömn!

Kvällen kommer vi att tillbringa i soffan med lite lösgodis och massor med kel! Har fått rapporter från Älvsjö och syskonen Johansson har dominerat och vunnit allt i dag med=)=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar