torsdag 26 maj 2011

Popnitar & gummilister!

I förmiddags var jag ute på gården på jobb och gick med reparatörerna vi har. De är fyra stycken som svetsar, bankar, skärbränner och reparerar våra lastcontainrar på löpande band. Tanken är att jag och Julia nu ska bli superkunniga på mer en kontorsdelen, vilken jag kan efter nio år i depån.

Vi har den fantastiska fördelen att jobba hos pappa och medan han backar så tar vi två steg framåt i stället. För mig innebär det att jag jobbar mer och mer med bokföring där inne men sen måste kunskaperna för reparationer och besiktning också ökas på. Jag älskar verkligen mitt jobb och kombinationen av kontorsarbete och utejobbet är perfekt för mig. Ena stunden bokför jag fakturor, sen tvättar jag arbetskläder åt gubbarna, skriver ett kundavtal, gör löner, handlar kaffe, hämtar stål med bil och släp och sen rundar vi av med lite bokningar, estimate och rep ok!
Hängde ni med?

(Jessica König har tagit bilden på jobb.Spana in på hennes sida www.jexdesign.se )


Jag har i dag sett maskinerna klippa och bocka plåt samt lärt mig hur man popnitar=) Det är en helt ny värld för mig trots att jag knappast är ny på jobbet, hur roligt som helst att få vara med och lära mig mer.


När jag kom hem i eftermiddags så var jag helt slut, har ingen ork alls känner jag. Det bjuds ju inte på så bra nätter då båda grabbarna är vakna lite, pratar högt i sömnen båda två och ett och annat toalettbesök. Sen har allergin börjar lite smått och den gör mig också trött. Så i dag har jag tränat på att göra något jag inte är bra på. Ingenting. Har bara myst i soffan och sen beställde vi pizza då vi har fredagsmys en dag för tidigt eftersom Nicke ska vara borta hela helgen.


Efter maten så la jag mig på soffan igen och här ligger jag fortfarande (smidigt med laptop...)! I morgon är en ny dag och då har jag nog tränat klart på att göra ingenting.

1 kommentar:

  1. Åh, det där lät roligt! Jag hade också gillat att ha ett mer fysiskt arbete emellanåt. Att sitta precis hela tiden vid datorn gör ju inte precis underverk för axlar/nacke... :-/

    Hoppas att du slipper bli alldeles för däckad av allergin.

    Ha en fin fredag, kram!

    SvaraRadera