tisdag 13 september 2011

Spadtag och formträning!

I dag när jag hämtade Max så kom han springande och skulle visa vad han gjort hos Ingrid. Förutom lekt ute i trädgården, ätit frukost på verandan, åkt skottkärran, ätit middag och dessert, lekt med bilarna, bakat och busat så hade de även tränat på former!

Ingrid höll upp dessa fina pappersbitar som Max har färglagt och klippt ut. Det heter "cirkel runt runt" och "KVADRAT" (jo, man artikulerar och säger kvadrat högt när man har tränat på ordet så många gånger=)! Stolt - jamenvisst!


När vi kom hem hög jag tag i spaden och fortsatte gräva i trädgården. Nicke har ju haft problem med sin axel så han vågar inte ta i så det blir sämre igen. Inget mig emot, bra fysträning! Jösses så jobbigt det är att gräva ett så djupt hål rakt ner i gräsmattan....Men staketet måste flyttas så husvagnen får plats. Nicke fick äran att lyfta i plintarna och sen med lite hjälp av trevliga grannar kunde vi lyfta tillbaka hela sektion staket igen!



I kväll har Markus tränat fotboll och jag har myst massor med Max. Vi har läst många böcker och han somnade som en stock när jag hade klappat på ryggen en liten stund. Nicke är på föräldramöte på skolan, ska bli intressant att höra vad som sagts denna gången. Jag ville vara hemma med grabbarna eftersom jag är och tränar måndagar och onsdagar nu och då inte är hemma och lägger barnen.


Nu soffan, jag och Idol!

1 kommentar:

  1. Det är gott jobbat med grävandet! Det ÄR tungt att gräva i gräsmattan, jorden och "gräskakorna" blir så kompakta.

    Hoppas träningen ikväll är rolig. Håll en tumme för att jag kommer iväg på mitt pass imorgon, M kommer inte hem ikväll heller som planerat.

    KRAM

    SvaraRadera