lördag 17 september 2011

Spel, tips och bullar!

Oj vad dagarna har rullat på, blogginläggen har inte duggat tätt sen i tisdags! Vad har hänt de senaste dagarna då....onsdag var det bokbussen och sen ett träningspass, torsdags var det lugnt och vi hade inget mer än mys hemma och i går kom Julia och Henrik på fredagsmys.

När jag kom hem från jobbet i går så byta jag om och tog mig ut på en powerwalk/löprunda. Det var länge sedan jag sprang pga benhinnorna så jag var försiktig och gick där det var asfalt och sen sprang jag på grusvägen och på gräsremsorna intill vägen. Gick bra, men visst sjutton känner jag direkt av benhinnorna. Undrar om det kommer försvinna någon gång?

När Julia och Henrik kom, satte Julia sig och läste böcker med Max och Henrik åkte på att byta ytterlampan på framsidan av huset. Elen skrämde oss lite och då anlitar man ett proffs:-)

Markus var på kalas mellan 18-20 och vi mumsade i oss grönsaker, grillad kyckling och lite annat gott.

När grabbarna hade somnat så satte vi oss och spelade ett nytt spel. Vi köpte "Sant eller falskt" på Gekås och det var superkul. Man ska svara sant eller falskt på en massa tokiga påståenden och så satsar man pengar. Den som först kommit upp i 1 miljon har vunnit. Kan säga att vi andra fick stryk av Henrik som vann!


I dag var jag supertrött för Max har varit vaken en del. Han ligger gärna och pratar runt 4 tiden trots att jag inte alls tycker det är en bra idé. Båda barnen var klarvakna när kl var 7 så någon direkt sovmorgon får vi inte. Men what the heck, sova får vi väl göra när vi blir gamla!


Nicke och Markus körde till bmx banan med Ella och Gabriel, men jag stannade hemma med Max. Nicke kan inte träna eller tävla i helgen för hans bronkit fortsätter bråka med honom och hostan ger sig inte.


Jag och Max satte igång att baka!
Det blev många bullar och en orm!


Vid 13 tiden kom Ronny till oss för att visa oss en del om husvagnen. Det är lite att ha koll på med gasolen, uppvärmning, få igång spis, ha igång kylskåp när man kör etc. Många bra tips som han samlat på sig under 20 år med husvagn. Som tack bjöds det på kaffe och nybakade bullar!


Nu har vi ätit tacos och i skrivande stund sitter grabbarna i soffan och myser med godis. Det blir tidig läggdags för hela familjen eftersom det är tävling hela dagen i morgon i Malmö. Nicke få stå med mig och hejja på Markus!

1 kommentar:

  1. Jösses vad du är duktig på att baka! Kram johanna

    SvaraRadera