måndag 5 september 2011

Spagettiarmar och flås!


I dag drog träningen i gång och jag var på plats för ett pass på skolan kl 19. Det är guld att ha tillgång till pass så nära, för jag har inte den tiden att ta när det ska köras till stan etc. Jag kunde konstatera att jag har bra konditon och flåset är det absolut inget fel på. Svetten lackade och det var verkligen skönt att få röra på mig på det sättet. Jag kan köra dubbelt tempo och är nöjd med mitt flås.....men.....




.....var sjutton är mina armmuskler?? Herre gud så svag jag är och vilka trötta axlar jag har! Det här är verkligen det jag behöver, konditon OCH styrketräning.




Helgen har varit supermysig och har (så klart) gått i husvagns-anda=) I söndags körde jag och Markus till Ikea för att handla till husvagnen. Det var mysigt att få lite egentid med honom, för Max stannade hemma med Nicke. Markus fick välja massa saker och vi körde hem med allt från smörknivar till kuddar! Nu ser hela familjen fram emot första turen!


Nicke hostar fortfarande, otroligt att han har hållt på i över en vecka nu. Jag hoppas bacillerna försvinner snart för än så länge har resten av familjen klarat sig!


Just det, har ju varit hos tandläkaren också i dag med Markus. Det gick jättebra och han fick beröm för sina fina tänder. Nu är det 1 1/2 år till nästa besök.


2 kommentarer:

  1. Har du så dålig kräm i armarna?? Var är styrketräningsövningarna som Charlotte Perelli har lärt dig då?? Bakläxa, min vän! Du vill väl inte odla gäddhäng i förtid!? ;-)

    Kul att passet kändes bra och att du har så nära dit är ju guld värt.

    Gott att Mackans tänder såg bra ut, trodde inget annat. :-) Jag ska till tandläkaren med Annie igen på fredag. Hon har ju en tand vars emalj inte frambildats som den ska så den är mkt skörare än de andra och måste få lack titt som tätt för att undvika karies.

    Oj, det här blev en lång kommentar, men det är jag faktiskt rätt duktig på tycker jag - att ge långa kommentarer alltså. Sen att de kanske inte alltid är så intressanta är ju en annan sak. ;-)

    God natt!

    SvaraRadera
  2. Mina armar kändes verkligen som spagetti! Jag tog inte de minsta hantlarna precis, men jösses så jobbigt det var. Nu jädrar får det byggas biceps!

    SvaraRadera