söndag 18 december 2011

Fjärde advents helgen!

Mys. Detta ordet använder jag ofta har jag märkt, men för mig förklarar det precis så som jag känner när jag får vara med familjen. Även om vi städar, så blir det mys när vi gör det tillsammans. Hänger ni med?

I fredags stressade jag som en tok från jobbet, hämtade Max, körde till skolan och hämtade Markus, inom affären, hem och fixa smörgåsar till Markus medans han byta kläder så han var redo för sitt första disco! Det började redan 16.30 och jag slutar kl 16....Men 17.10 var han där och hade superkul till vi hämtade honom kl 20.

I går gjorde vi ett städryck här hemma hela familjen, iförda mjukisbyxor=) Jag hjälpte Markus att städa hans rum riktigt ordentligt, där finns en och annan pryl att flytta på när man ska dammtorka. När vi var klara med det så körde vi till Maxi och handlade lite. När vi kom hem sprang jag 4 km och tog 10 vändor i pulkabackan och sen blev det dusch och tacomys tillsammans.

I dag vaknade vi kl 7 och Nicke körde till jobbet en halvtimme senare. Grabbarna ville så klart springa upp och se vad som fanns i säcken och de blev glada för vars en målarlåda och chokladtomte!


Vi har haft en riktigt lugn morgon och förmiddag tillsammans och jag har passat på att mysa massor med mina älskade grabbar. Markus var framme med kameran och tog en bild när jag fick lite extra kel av Max=)


Vid ett tillfälle satt Markus och spelade "Halvan är polis" på datorn och då tyckte Max det var spännande eftersom vi brukar läsa "Halvan" böckerna för honom.


Markus blev hämtade 13.30 av en kompis, vars mamma körde dem till kalas på Busfabriken. Skönt att jag slapp köra dit och hem i dag, då mamman erbjöd sig eftersom hon ändå skulle köra ärenden under tiden barnen var där. Jag fick ut Max på en liten runda för att få luft, men vädret har inte varit inbjudande till någon längre stund ute då det har både regnat och kommit snöblandat i dag. Men till affären och tillbaka gick Max i alla fall med på=)


När vi kom in igen så fixade vi lite julgodis. Mest för att ha lite att göra med Max då jag inte gillar sådant, det ska vara tomteskum och After Eight om du frågar mig;-) Max kunde inte rulla till kulor, utan när han rullade så blev det "maskar" som han sa av mandelmassa...


Maskar och kulor doppades i vit choklad för att göra pappan i huset lite extra glad. Sen gjorde vi även rischoklad!

När Markus och Nicke hade kommit från kalas och jobb så åt vi julmat tillsammans. Nu är det verkligen julstämning i vårt hus och i mitt sinne=)


Resten av kvällen har vi bla lyssnat på musik tillsammans på Markus rum. Innan i dag gjorde jag ett ryck och städade lite i källaren och då började jag dra i alla gamla skivor.....Herre gud så mycket skivor vi har och med musik man har hunnit glömma bort!


Grabbarna busade runt med en halsduk och plötsligt hör vi hur Max ropar att han sitter fast!

"Jag är en hund och Markus har satt fast mig"......
Jodå, fast var han och brorsan hade gått! Ha, ha....goa, tokiga ungar!


Ny vecka framför oss igen, med allt vad det innebär när det är JULveckan. Jag jobbar tidigt denna veckan och ska sluta 12 på onsdag (för att storhandla) och fredag (grabbarna är helt lediga då. Inger kommer och tar dem på morgonen och under förmiddagen så slipper de upp tidigt och kan hålla en mysig lilljulafton hemma. Sen blir det långledigt från lilljulafton till nyår eftersom jag är ledig den veckan. Ska bli kanonskönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar