lördag 10 december 2011

Vi komma, vi komma från pepparkakeland!

I morse smög jag och Max upp innan resten av huset vaknade. Vi tände ljus, satte på tvn och började fixa med frukosten. När Markus hade vaknat så ville de inte se på samma kanal på tvn (brukar vara bråk om det...) så Max tog sin frukost och gick in på Markus rum. Sötisen satte sig i sängen, frukosten på skrivbordet och på med tvn. Han löste helt enkelt problemet!


Jag öppnade min kalender och i dag var det en flaska spray till fötterna! Något jag aldrig sett tidigare. Sen kan väl någon hjälpa mig att klura ut vad den lilla borsten är till??


Hela familjen kom i ordning lite innan 10 och vi körde i väg på en liten turné för att fixa lite av varje. Vi körde nere vid havet och det var fascinerande att se hur högt vattnet står. De långa badbryggorna syns knappt, bara en liten bit av staketet som sticker upp ur havet! Vi körde ner till jobb så jag kunde se så inga containrar hade blåst ner, men det var helt i sin ordning.


Vi körde till ÖB så jag kunde köpa chokladaskar, håller på att fixa med julpresenterna till klasslärarna och även till fotbollstränarna. När vi var klara där blev det Systembolaget (mer inköp till presenterna), titt i djuraffären (nu vill Markus ha en hamster tack var det besöket), Skopunkten (Markus behövde vinterstövlar), Toys r us och sen lunch!


När vi kom hem så var det tänkt att jag skulle ut och springa, men det var iskalla stormvindar så jag tog spinning i källaren i stället och sen mag- och styrketräning. Nicke körde och hämtade Ella och Gabbi och när de kom hem stack Nicke och Ella ner i skogen och sprang. Jag bakade pepparkakor med barnen under tiden! Blev bla bokstäver och Svampbob=) Markus kom på att man kan baka så att gubbar och gummor håller handen!

I skrivande stund är Nicke, Ella, Gabbi och Markus i Landskrona för att titta på en fotbollsturnering. Jag och Max myser här hemma och vi ska se till att lägga ut säcken inför tredje advent, vem vet vad tomtenissarna lägger dit i natt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar