torsdag 29 december 2011

Mellandagar!

Jag njuter verkligen av mina lediga mellandagar här hemma med grabbarna. Nicke jobbar visserligen men han har slutat tidigare om dagarna och kommit hem runt 15-16 tiden så vi får massor med mystid tillsammans hela familjen.

Dagarna har rullat på i lugnt mak och vi har mest varit hemma. Tror nog vi har spelat "Den försvunna diamanten" i snitt fyra gånger/dag och det är riktigt roligt med sådana spel där alla kan vara med. Max sköter banken och man får be om "två lila pengar" så får man det=)

I går körde vi och köpte nyårsraketer, åt lunch på Burger King, hämtade Gabriel på hans dagis och sen lämnade jag av alla tre grabbarna hos svärföräldrarna. Perfekt att de kunde vara där en timme medans jag kunde storhandla inför nyårshelgen. Sen hämtade jag upp barnen igen och de lekte hos oss hela eftermiddagen och kvällen.

Trots intag av extra godsaker, som det blir en sådan här helg, så har jag tränat varje dag och vågen visar att jag har hållt de 3,5 kg som jag gick ner till jul - hurra!! Har blivit både spinning och träning i källaren och powerwalk med Max i vagnen. Vädret är ju inte det bästa och i dag blåser det rejält igen.

I dag ska vi fixa de sista inköpen inför helgen och packa inför resan till helgen. I morgon vid 9 kör vi till Lalandia i sällskap av Filippa, Fredrik och Noah. Vi har hyrt en stuga för 8 personer och det ska verkligen bli mysigt att komma iväg på en minisemester! Syrran lånar huset och har fest här, skönt att någon bor i huset med tanke på alla inbrott som händer i krokarna hela tiden. Och hon klagar inte i heller på att få lite mer plats=)

Var rädda om er och ha en riktigt bra nyårshelg med nära och kära!

4 kommentarer:

  1. Härligt med mysiga mellandagar, det har vi här också!

    Den "försvunna diamanten" är en klassiker som tål att spelas om och om igen. :-)

    Ha en trevlig helg på Lalandia, kram!

    SvaraRadera
  2. Hehe nej jag klagar verkligen inte :P Stort tack!

    SvaraRadera
  3. Tror ni kommer ha det riktigt underbart på lalandia !! Jag själv har inte varit där på minst 10 år men marcus är där minst en gång per år och han ÄLSKAR det !!! Ha en underbar start på det nya året så får vi boka en dejt senare =) Kram på er

    //Alexandra

    SvaraRadera
  4. Ha en skön Nyårs-helg vänner!
    Kram Johanna

    SvaraRadera