söndag 4 december 2011

Torra händer och torrdocka!

Andra advent och tomtenissarna hade idag lagt tre paket i säcken på trappan. Max fick en pysselbok där man kan flytta klistermärken och pennor/suddi, Markus fick mapp/skrivbok i Barcelona och Nicke fick ett par varma "innetossor". Så bra att tomten har koll på att maken är kall om fötterna;-)

Jag öppnade lucka fyra i min kalender och där fanns en tub med handkräm (igår var det schampo). Supermysigt att öppna den varje dag, tusen tack ännu en gång fina mamma och systrar!


Vid 10 tiden körde jag och barnen ner till Tygelsjö för en dejt med Therese, Hannes och Lova. Det var alldeles för länge sedan vi sågs sist, så det var mysigt att få kramas och prata i kapp. Max och Lova spexade!


Hannes och Markus spelade spel och lilloppan spexade lite också!


Lunch och fika bjöds vi på och det var verkligen mysigt att ses. Ännu en fin vänskap som hittades i "ofrivilligt-barnlös-träsket" på internet. Är så glad över att vänskapen blev så stark och att vi i dag har en massa tokiga ungar=)


På vägen hem hann Markus fotografera torrdockan som hamnade på land vid stormen Berit. Vilka krafter när "lite vind" kan få en så stor sak att hamna på land, väldigt många meter från havet....


När vi kom hem så tog jag på mig löparkläderna och begav mig ut. Joggade runt byn och så genade jag in så jag kom till pulkabacken. Där blev det 12 vändor upp och ner över den så satt mjölksyran som en smäck sen!


Ella och Gabriel kom till oss och vi har ätit tacos tillsammans. Vi satt och såg på lite bmx inspelningar innan Nicke sen körde dem hem. Härlig helg i ryggen och nu är det dags för en ny vecka igen.

1 kommentar:

  1. Vilka mysiga timmar ni fick med T,H&L. :-)

    Handkräm hade jag behövt, blir alltid torr som fnöske om händerna på vintern. Och nu ÄR det verkligen vinter här i Smauland igen! :-)

    SvaraRadera