onsdag 7 december 2011

Julbord!


I går var det dags för årets första julbord. Hela gänget från jobb träffades på Knutpunkten för att sen gå på båten och tura. Det var jag, Julia, pappa, Lena och fem goa grabbar från jobb. Vi är ju inte ett så stort gäng, men det var ack så trevligt och blev många skratt.



Maten var superfin och jag kan väl säga att jag egentligen inte hade skyhöga förväntningar på den. Det borde man kanske ha när man ska ut och äta, men när det är båtarna så förknippar man dem med röda korvar och öl - thats it! Men oj så gott det var och det var väldigt många sorters mat. Jag älskar sill och där fanns inte Abbas på burk precis utan många sorter, vad sägs om glögg- och svarta vinbärssill? Deras janssons frestelse var den godaste jag någonsin ätit.


Vi åkte två rundor, vilket blir ca 2 timmar, innan vi var nöjda. Jobb i dag och för vissa i gänget var det nog lite tufft att gå upp och börja jobba kl 7=)


I dag har vi haft en onsdag som så många andra, jag har hämtat barnen (Markus hade Oscar med sig hem i dag också), tränat, lagat middag och sen var vi på bokbussen. Har givetvis öppnat min kalender och i veckan har det varit duschcreme, balsam och ja....något annat. I dag fick jag en liten "borste" som jag INTE vet vad man ska ha till. Nope, ingen rougeborste, utan en liten som sitter i en liten glasbehållare. Får kanske fota och lägga ut bild sen och se om ni vet vad den ska vara till?!


Nu ska jag hoppa i bingen och läsa min bok "Skönhetsskolan i Kabul". Titeln låter kanske som något en deltagare i Big Brother skulle läsa? Den är absolut inte så ytlig som den låter, utan det är en självbiografi av en kvinna som flyttade till Afganistan för att hjälpa kvinnor bli självständiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar