måndag 27 februari 2012

38.6

Då blev det min tur att åka på hosta, förkylning och feber. Det började med lite hosta i lördags och jag frös när jag gick och la mig. Sen i går när jag vaknade så hade jag ingen feber, men hostade en del. Vi skulle ha söndagsdejt med familjen Sjöström och jag förvarnade om att jag hostade men det skrämde inte dem så träffen blev av.

I går kväll däckade jag i feber och hade 38.6, låg och slumrade på soffan hela kvällen och hostade massor. I dag vaknade jag med 38 i temp och hostar hemskt. Det är INTE min grej att ligga hemma och jag blir superrastlös! Men det är bara att gilla läget och jag ligger mest i soffan med mjukisbyxor och fleecejackan på. Nicke är ledig i dag så Max är hemma från dagmamman, de körde i väg i förmiddags och kom hem med vitaminer och lite gott till mig. Sötisar!

I går kom som sagt Jonas, Johanna och Ava till oss (jag hoppas innerligt att de inte har blivit smittade) och vi hade en härlig söndag tillsammans. Vi åt lunch när de kom och sen gick vi ut en runda med Max och Ava. Markus hade en kompis här hemma så de lekte ute på annat håll.



Världens sötaste Ava!


Max spanade på hjärtat som Markus klass gjorde på alla hjärtans dag!


De körde hem vid 16 tiden och det var då min feber drog igång. Det är otroligt att man kan gå från frisk och orka springa 6 km ena dagen, till att ligga däckad i soffan och knappt orka gå ut och hämta tidningen dagen efter! Nu hoppas jag att detta försvinner snabbt igen, det är verkligen trist och jag missar innebandyträningen i morgon=(

1 kommentar:

  1. Jag trodde du skulle ha hunnit med flera uppdateringar dessa dagarna eftersom du blir så rastlös därhemma ;-) Skämt åsido, hoppas du känner dig bättre nu och att febern håller sig fortsatt borta. Men ta det lugnt med träningen tills du känner dig fullt frisk, annars får man lätt bakslag (ta det från en som vet...).

    KRAM

    SvaraRadera