söndag 11 november 2012

 Fars dag hann bara börja så var grabbarna uppe och började fixa med presenterna till Nicke. Eftersom Nicke skulle jobba hela dagen så hade vi bestämt att han skulle firas lite när han kom hem. Det viktiga är grabbarnas engagemang och det har där INTE varit brist på. Markus började för flera dagar sedan planera presenter, marshaller och teckningar!

Vi hade en mysig frukost och jag hann städa lite, sen körde vi till Väla. Det blev en David Beckham tröja till Nicke och Markus har tidigare köpt en smart skruvmejsel (med olika spetsar) till Nicke. Lite drickpaus kände de dock för trots vårt korta besök på Väla.

När vi var klara där körde vi till pappa och Lena för lite lunch och vi blev riktigt bortskämda med hamburgare och dessert. Vi gick ut i "ladan" som är både garage, förråd och verkstad. Markus kände lite på morfars motorcykel!

 Vi gick in verkstaden och Markus talade om för morfar att han ville göra ett "N" till Nicke i present. Så det var bara för morfar att sätta igång. Först rita upp hur Markus ville att det skulle se ut....
 ....sen välja stål.....
 ....och värma och böja enligt Markus önskemål!
 Visst syns det att "smedgenerna" finns?
 Taaaddaaa!
 Vi hade en mysig eftermiddag tillsammans och jag fick mig också en match av Markus i Wii baseball. Inte en suck hade jag - grabben spöar sin mamma lätt!

När vi kom hem började Markus fixa med marshallerna som han så länge planerat för. Det skulle vara fint när pappa kom hem!

Två glada grabbar mötte Nicke i dörren och han kom inte längre än till hallen så fick han presenter och teckningarna där! Världens goaste ungar hade längtat hela dagen på att få ge det de tillverkat och köpt.

I morgon ska Markus vara med mig på jobbet eftersom skola och fritids har stängt hela dagen. Han ser fram emot det, massor med pyssel att hålla på med hos mig på kontoret och så ska han köra truck och sopmaskin med morfar!

1 kommentar:

  1. Vilket fint N som Markus tillverkade till Nicke med morfars hjälp! Ett sånt skulle ju passa hemma hos mig också. Kan man beställa ett tros?? ;-)

    SvaraRadera