torsdag 8 november 2012

Dagens bilder står grabbarna för, de har varit igång med kameran i källaren i dag! Markus tycker det är kul att träna med mig i källaren....

.....Max vill också vara med och testa!

Men soffan och lite tv är ganska skönt efter en heldag hos dagmamma och kompisar.
I måndags var det gympa för Max och då passade jag på att springa en runda medans han var där, i tisdags var det innebandyträning och i går och i dag har jag varierat lite i källaren med crosstrainern och spinningcykeln. Det är verkligen skönt att ha "gym" hemma nu när mörkret och kylan kommer. Grabbarna gillar att vara där nere, där är gott om plats och man kan skjuta både innebandybollar och fotbollar!

I eftermiddags var jag på utvecklingssamtal med Markus. Max fick följa med och han fixade med lite av varje under tiden vi pratade. Det är alltid roligt att höra hur det går i skolan, även om vi vet att Markus är duktig och på den "nivå" han ska vara i tvåan. Jag ger inte så mycket för Unikum där allt ska registreras, de ord som Markus lärare berättar ger oss så mycket mer. Han har en fin lärare som är oerhört engagerad och Markus tycker väldigt bra om henne också, han har många kompisar och är snäll och hjälpsam. Min fina påg!

Nicke var runt och fixade några ärenden direkt efter jobb och var bla på Biltema. Hur många män hade kommit hem med detta efter ett besök där?
Han hade koll på att vi behövde ljus hemma, det ni! Jodå, det var även lite andra småsaker han köpte, man kommer på mycket man "behöver" när man är där!

Markus utmande pappa i det här i kväll.....minns ni "hänga gubbe"?



1 kommentar:

  1. Om vi minns! Det är ju "inne" nu igen! Barnen kör ofta det på fritids på whiteboard-tavlan och A&V har Hänga-gubbe-appar på sina mobiler. :-)

    SvaraRadera