onsdag 21 november 2012

I dag är det 20 år sedan jag blev tillsammans med Niclas. Det är mer än halva mitt liv, då vi bara var 17 år gamla då vi träffades. Jag föll för killen som stack ut på skolan, han hade stora ringar i öronen, keps och halvlångt hår. Vi hade aldrig pratat med varandra, men jag tog telefonen och ringde upp honom. Det blev ett långt samtal som slutade med att vi bestämde att vi skulle gå på bio tillsammans. Vilken tur att jag vågade ringa dig Nicke, det gick ju bra...

Vi gick på gymnasiet samtidigt och träffades i princip alltid, inget skiljde oss åt.Det var många bussresor mellan Gantofta och Lerberget.

Du fanns där på min student, som då var den största dagen i mitt liv. Tänk om jag då vetat hur många dagar i mitt liv med dig som skulle vara just de bästa!
Vi har rest mycket tillsammans, både 30 timmars bussresor, bilturer till olika ställen, flygresor till sol och bad och en och annan skidresa.



Vi har hunnit med att fira nyår, födelsedagar, jul och midsommar tillsammans, många gånger om!
Vi har verkligen fått "dela glädje och sorg" tillsammans sen vi gifte oss. Våra svårigheter att få barn förde oss bara närmar varandra och det fanns inget vi inte skulle klara av. Lyckan var total när vi fick Markus, inget var större!




Massor med kärlek, massor med kärlek....
Vi gick igenom en IVF och det var tuffa månader för oss, både psykiskt och fysiskt. Om vi inte skulle lyckas, lovade vi att vi skulle ta Markus hand, pussa honom och vara lyckliga för den familj vi hade. Men så stod vi där med sju positiva gravtest och Max var i magen...
Markus var så lycklig och stolt över att få bli storebror!
Max hade bråttom till världen och skrämde oss lite när han tittade ut sex veckor för tidigt. Allt gick bra och vi fick ett fint minne från tiden på neonatal.
Familjen var komplett, total kärlek och lycka.



I dag går det inte att föreställa sig hur livet skulle varit utan dig och grabbarna. Du och jag har växt upp tillsammans, gått igenom så oändligt mycket, både enkla och roliga saker, men även svåra och sorgliga. Vi står alltid vid varandras sida och stöttar, oavsett om vi inte alltid tycker lika. Vi ser sällan svårigheterna, för oss är glaset halvfullt. Vi är två känslomänniskor, det är många gånger vi gråter tillsammans, av både lycka och sorg.

Tack för 20 år Nicke, tack för att du finns där för mig och grabbarna - alltid. Älskar er!

8 kommentarer:

  1. Så häftigt =) Ska jag våga erkänna att tårarna inte var långt borta ??? 20 år i korthet... fräckt när man ser det så.

    Ett STORT grattis på er dag och hoppas på 20 till !! Stor Kram till er* //Alexandra

    SvaraRadera
  2. Blir alldeles varm i kroppen när jag läser. Har ett stort smile på mina läppar:-) Älskade, älskade fru Johansson<3 Så fint skrivet, och så många Goa bilder. Älskade, bästaste familj... For life!!

    // Nicke

    SvaraRadera
  3. Herregud! Blir rörd av att läsa det, så underbart och vilken fantastisk resa ni gjort och har framför er <3 Fina familjen Johansson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jenny! Ni har verkligen också en fantastisk familj<3

      Radera
  4. Som jag redan kommenterat på fb och i mail tidigare idag; det är en otrolig resa ni har gjort hittills tillsammans - och det bästa av allt, den är inte slut än på länge, länge, länge! Ni är helt fantastiska och jag är så glad över att få vara en del av er vänskapskrets!

    Stor, stor kram till er - Världens Bästa Johanssons! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Smauland! Du är ju en del av historien, har ju "hängt med" i ca 10 år nu<3

      Radera