söndag 28 augusti 2011

Helgen som inte blev som den skulle!

Den här helgen blev inte alls som det var tänkt och bestämt. Redan i fredags så vaknade Nicke med världens huvudvärk. På kvällen kände han sig febrig, men vi hade packat och förberett för att åka till Kungsbacka för bmx tävling. Dock var Nicke vaken supertidigt och ingen av oss hade sovit bra pga ovädret.

Vi bestämde att inte köra i väg eftersom Nicke inte kunde tävla och det skulle ösregna båda dagarna. Markus blev så klart lite besviken först, men vi lovade lite andra roligheter till helgen så han blev nöjd med det. Kändes inte heller säkert att köra så många mil i ösregn på motorvägen.

Det blev en runda på Väla eftersom Nicke inte fick mer feber och det var riktigt roligt att se hur fint där har blivit. Sen körde vi till Lager157 i Höganäs och köpte en del kläder, blev lite till både barn och vuxna. När vi kom hem så fick Nicke feber igen och det blev en lugn kväll med utlovad pizza.

I dag vaknade Nicke med feber så han har hållt sig hemma hela dagen. Jag och grabbarna körde till farmor och farfar där vi lämnade Max och hämtad Gabriel. Max är för liten än för att se bio så han fick leka där medan vi körde till bion. Markus fotograferade mig och Gabbi!


Det var första gången vi såg en film i 3D och det var verkligen annorlunda!! Grabbarna tyckte det var superspännande och satt som ljus i två timmar.


Filmen "Cars 2" var mycket mer avancerad än ettan tyckte jag. Det var en komplicerad handling, dock tror jag inte barnen tänker på det, de hängde nog helt enkelt inte med på den så djupt. De såg bilar som körde en massa och var mer än väl nöjda=)


När vi kom hem ville vi få luft så det blev en tur ute med alla tre grabbarna.



Jag har tyvärr fått galet ont i mitt bäcken:( Gjorde ett feltramp i morse och fick kippa efter andan så ont det gjorde. Känns precis som när jag hade värsta foglossning då jag var gravid med grabbarna. Hoppas verkligen att det ger sig lika fort som det kom....


Nu ligger Nicke under en filt i soffan och fryser, två goa grabbar sover gott i sina sänger och jag ska försöka komma upp ur soffan om det nu är fysiskt möjligt....


Ny vecka, nya tag. Nu har vi hittat 2-3 husvagnar som är högaktuella, dock har vi inte kunnat titta på någon denna helgen så nu hoppas vi att det går nästa helg. Och att våra favoriter finns kvar. Håll gärna en tumme eller två!



3 kommentarer:

  1. Så liten Gabbi ser ut brevid Mackan, hur många år skiljer det nu mellan dom?

    Hoppas du känner dig bättre vännen. Spännande med husvagnarna, ska bli kul att se vad ni kammar hem!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Gabbi är 5 så det skiljer två år mellan kusinerna! Markus är ju lång för sin ålder och Gabbi liten för sin, så det är stor skillnad=) Max och Gabbi är snart lika långa - mina pågar ÄR stora!

    SvaraRadera
  3. Hoppas Nicke mår bättre nu?

    Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig och ibland blir det bättre - ibland sämre. Men i ert fall verkar det ju i alla fall ha blivit lika bra. :-)

    3D-bio är kul! Vi har sett några stycken och man blir lika fascinerad varje gång över hur det kan funka.

    Kram!

    SvaraRadera