torsdag 11 augusti 2011

Regnig torsdag med (o)tur?!

I förmiddags kom Danne, Helen, Ebba och Emil till oss. Vi fick hålla oss inne eftersom regnet har öst ner oavbrutet hela dagen. Jag fixade pannkakor till lunch som vi mumsade i oss. Max är otroligt intresserad av bebisar nu och han pratar mycket om hur han låg i min mage, hur bebisar äter etc. Han älskar att se på filmen som vi har sen han föddes då han är nyfödd och vi är på neonatal.

Nicke fick lite mys med Emil och Max tittar på och konstaterar att han har små fötter=)

Danne, Ebba och Helen!

När Emil skulle äta så fick Max nyfiket titta på!


Stolt kille som fick hålla bebis!


Tack fina vänner för en mysig förmiddag!


Nicke och Markus packade bilen för att åka och träna bmx med Ella och Gabriel. Jag och Max körde till Skopunkten och köpte två par skor till Markus. Sen blev det en korv till mellis för Max del och han fick även åka en brandbil på Maxi.


När vi hade varit hemma en stund kom Nicke och gänget hem med en bil som såg ut så här....


När de körde på motorvägen så hade där varit vägarbetare som klippte gräset i mittremsan på vägen. Därifrån har det slungats sten/stenar som for rakt igenom rutan och splittrade den totalt! Tänk om den träffat Nicke i huvudet när han körde, då kunde det ha slutat hur som helst....


Vi har polisanmält och även gjort en skadeanmälan på Trafikverkets hemsida. Jag hoppas innerligt att de ersätter oss för de kostnader vi får nu. Fick veta (via FB) att två andra hade råkat ut för detta i dag. Jag är lycklig att inget hände med Nicke, Markus, Ella och Gabriel som var i bilen.


3 kommentarer:

  1. Jag hade nog blivit så rädd av smällen att jag kört av vägen ändå!
    Änglavakt är bara förnamnet... /syster yster

    SvaraRadera
  2. Usch så otäckt med rutan, tur det gick så pass bra som det gick ändå.

    Mysigt med tillfälligt bebismys!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Fy så hemskt vännen! Tur i oturen att allt gick bra och att ingen blev skadad!

    Kram
    Nettan

    SvaraRadera