tisdag 23 augusti 2011

Totalvikt, boogie och porta potti!

Veckan rullar på och jag äter, drömmer, sover och andas husvagnar! Shit så många modeller, skick, prisklasser och totalvikter jag har läst om. Vi har kikat på tre men ännu inte hittat vår dröm....

Ha, ha....kanske man skulle försöka hitta en sådan här? Nej, lätt är det inte och det gäller att vända och vrida på allt. Ska vi köpa en billig för att testa och sen byta upp oss? Köpa en lite bättre (dyrare) för att vi får så oerhört mycket finare när man sticker upp några tusenlappar? Våningsäng till barnen? Finns det förtält? Köpa nu när priserna säkert är bättre då många vill slippa vinterförvaringen? Köpa till våren så vi slipper ha den stående i ett halvt år innan det är dags att använda den? I-lands problem, jag vet.....

Markus har hunnit avverka två hela dagar som första klickare denna veckan och i dag kom den första läxan! Tänk vilken milstolpe det är att börja skola och få hem den första läxan. Han gjorde den på några minuter och sen stoppade han matteboken i väskan igen. Ordning och reda!

I går tränade grabbarna bmx och i dag hade Markus fotbollsträning. Jag och Nicke tog Max på en powerwalk på drygt 4 km och sen hämtade vi upp Markus på träningen. När jag kom hem fick jag dammat av Circlepro (bokstavligen) så att magen fick jobba lite. Usch så lat jag har varit med träningen i sommar, har inte riktigt blivit så mycket som jag kanske önskar. Ska nog försöka komma igång med träningen uppe på skolan i höst, där är två pass i veckan som kan passa bra att hoppa på igen!


1 kommentar:

  1. De första två styckena har jag inga kommentarer till. Jag kan ingenting om husvagnar men vill ändå önska er lycka till med jakten på "er" husvagn, det verkar som att ni kommer att behöva det! ;-)

    Kul med första läxan, den har A&V ännu inte fått.

    Det är bara att ta nya tag med träningen, vissa perioder blir det mindre tränat på än andra. :-)

    KRAM

    SvaraRadera