lördag 6 augusti 2011

Tält, strand och NM!

I går hade jag och Max fredagsmys, vi åt framför tecknat på tvn, åt lite godis och sen läste vi länge i hans säng innan han somnade. Det är mysigt att få ha en av grabbarna på tu man hand, det är sällan det blir så.

Nicke, Markus och Ella har ju tältat på NM, det var premiärförsöket och vi funderar på att köpa utrustning själva. Nicke stack och köpte sovsäckar och liggunderlag (som blåser upp sig själv lite när man öppnar en ventil) men tältet lånade de av Julia. Det blir dyrt med stugor och hotell vid varje tävling och på detta sättet blir det betydligt billigare. Sen är det ju så att större delen av de som tävlar campar vid banan som har tävlingen och man missar gemenskapen på kvällarna när man kör därifrån för att sova någon annanstans. Så här fint är tältet!

Gott om plats!


Markus packade noggrant innan de åkte=)

Jag och Max körde till Willys och storhandlade i förmiddags och sen packade vi väskan och åkte till standen. Vi hade riktigt mysigt bara vi två, badade en lång stund först sen satt vi på filten och pratade massor.



Vi var där i 2 1/2 timme och avslutade med att dela en kula blåbärsglass! Nu tror ni kanske att jag håller i pengarna och inte unnar oss vars EN kula, men Max önskar glass varje gång - men äter aldrig upp den=)


När vi kom hem tvättade vi min bil, röjde lite här hemma och sen satte jag mig en liten stund i solstolen i trädgården. Tog ett dopp i poolen innan vi åt kvällsmat i soffan tillsammans.


Jag har bara fått några få smsrapporter från Danmark eftersom tre mobiltelefoner nästan helt är urladdade....Nicke och Markus hade haft två grindar i sin klass och Ella en grind. Det är max 8 åkare på en grind så det kan variera hur många det blir/klass på de olika tävlingarna. Alla gick till final och där slutade både Nicke och Markus fyra och Ella vann sin klass. Jag är riktigt, riktigt stolt över mina grabbar som klarar sig så bra i ett NM där Sverige, Danmark, Norge och Finland tävlar tillsammans!! Längtar efter dem och vill höra allt de har att berätta om tävling, tältpremiär och allt annat. De lär vara hemma sent i kväll, runt 23 tiden kanske.


Nu ska vi ha en veckas semester tillsammans - härligt!

2 kommentarer:

  1. Njut av semesterveckan och hoppas att solen kommer tillbaka, vi mötte ju regnvädret när vi körde hem i lördagskväll!

    SvaraRadera
  2. Ha det riktigt gott!! I morgon börjar jag jobba!! Pussar o kramar, mamma

    SvaraRadera