tisdag 17 januari 2012

Den gamla goda tiden?

Då var tisdagen också avklarad och den har varit helt ok! Jag var ganska trött i morse eftersom jag somnade för sent, Max stökar lite på nätterna och Markus hostar fortfarande. Nicke tränar numera fotboll tre gånger i veckan och måndagspasset slutar inte förrän kl 22. Klockan hinner bli lite innan han är hemma och jag somnade inte förrän han kommit hem och vi hunnit prata i kapp lite.

Jag börjar 7 denna veckan så det är bara att hoppa ur sängen när klockan ringer 6, men vem piggnar inte till med alla vitaminer som jag och Julia petar i oss;-)


I går var det blomkål och mörötter till förmiddags-mellis, inga kakor för vår del (trots att det finns massor i köket!). Heja oss syrran!

Jag har i dag tömt massor med pärmar, det måste göras vid varje årsskifte och i dag har bla 2001 åkt ut. När jag var inne i arkivet så hittade jag några små lådor som innehöll massor (!!) med lappar. Detta var sättet man hanterade containrarna på innan det kom datorer.....


Ganska galet att det fungerade på det sättet, måste ha tagit mycket tid! Dock slapp man kraschade hårddiskar (jodå, min gjorde det på jobbet för någon vecka sedan).


Nicke har vabbat med Max i dag också, men i morgon får Max vara hos Ingrid igen. När jag kom hem så mös jag lite med Max först, Markus var kvar på skolan en liten stund extra då de var i gympasalen och hade roligt där. Fritidsledaren tyckte han kunde få stanna en stund eftersom de precis hade börjat och Markus blev så besviken när jag kom.


Innan middagen så stack jag ut på en löprunda, denna gången satsade jag på snabbare tempo och en kortare runda. Galet skönt att det fungerar så bra att springa nu, men jag passar mig för att göra det mer än max 2 ggr/vecka så att inte benhinnorna ställer till det igen.


Då var handbollen på tv och jag är väl kanske inte superintresserad precis, får nog ta itu med lite foto här i datorn. Over and out!

2 kommentarer:

  1. Kanon att ha så mkt frukt och grönt på jobbet =) har man frukt väljer man faktiskt hellre det än kakor.... är innerst inne mycket godare !! PLUS att man får massa energi.
    Duktiga ni e !!

    //Alexandra

    SvaraRadera
  2. Du vet väl att man sparar sina papper endast sju år nu!?
    Ska bidraga med mer frukt!
    Kommer snart igen med både frukt o grönt.
    Kramar!

    SvaraRadera