fredag 27 januari 2012

"Upp, ner och mage!"

Veckan har gått i ett rasande tempo, jag et har varit mycket på jobb för både mig och Nicke, träning i alla möjliga former för 2/3 av familjen, läxläsning, tvätt och allt annat som snurrar på! Det är så skön känsla när helgen är framför oss och den är fylld med massa roligheter!

Jag började dagen med att väga mig och det visade sig att jag lyckats få bort 0,5 kg till. Nu är jag nära mitt mål och det är en fantastisk känsla för mig att jag har lyckats så bra med detta. Jag gör det enbart för min egen skull och mår otroligt mycket bättre både psykiskt och fysiskt. Jag har faktiskt aldrig trott att jag skulle kunna väga som jag gjorde innan jag fick Markus. Man hör sig själv tänka "jag är 36 och har fått två barn, jag får vara nöjd". Men om man inte ÄR nöjd då? Nu gjorde jag något åt detta och om ett halvt kg väger jag som jag gjorde när jag var 28 och inte hade fött två barn. DET känns verkligen underbart mina vänner!

I dag när jag hämtade Max så hade han ett A med sig hem. De pratar mycket om bokstäver och han ser då och då på "Fem myror är fler än fyra elefanter". Ska man göra ett A så så gör man "upp, ner och en mage" Hur solklart som helst...

När Markus också var hämtad så körde vi till affären där de fick köpa lite godis till fredagsmyset. Nicke hämtade mat på vägen hem och jag tog en kebabsallad. Hur gott som helst, dock orkade jag inte hela laddningen. Kan varmt rekommendera den från Gantoftas pizzeria!

I morgon är det full rulle för hela familjen. Nicke och Markus ska till innebandyn som är mellan 9-10 och då tänkte jag städa lite här hemma med Max som hjälpreda. Sen måste vi åka och handla, jag ska träna och vid 14.30 invaderas hemmet av familjerna Sjöström och Persson! Vi ska fika, prata i kapp, leka med alla våra goa ungar och sen äta tacos.


Ha en mysig fredagkväll!


2 kommentarer:

  1. Jag brukar också ta kebabsallad när vi beställer från pizzerian, fast utan bröd, och hur hungrig jag än är när jag börjar äta så står det mig upp i halsen efter ungefär halva. Ögat vill mer än magen. Fast det är ju bättre det är på det hållet än tvärtom! ;-)

    Ha en go' kväll, ni goa där nere i söder! ♥

    SvaraRadera
  2. Brödet ingår och jag åt inte ens halva, det var alldeles för stort. Jag håller med dig, jag är galet mätt efter hälften, de gånger jag köper en kebabsallad!

    SvaraRadera