måndag 23 januari 2012

Sport hela veckan lång!



Sitter i soffan, supernöjd med mitt träningspass jag nyss avslutat. Nu är det svårt att INTE träna en dag, det kryper i hela kroppen och jag måste få träna på något sätt, helst varje dag. Det är en aktiv familj med mycket sport nu och almanackan är fulltecknad med träningstider!


Nicke tränar fotboll måndagar, onsdagar och lördagar. Markus tränar tisdagar, inomhus än så länge!

Nytt för oss i byn är att det har startats en innebandyklubb och Nicke ska, tillsammans med en pappa till, vara tränare för killar födda 04 och 05! Markus är superlycklig över att han äntligen ska få börja spela bandy, det är något han har velat göra länge nu. Så lördagar 9-10 ska det liras för fullt i gympasalen!



Nicke har dock sagt att när bmxsäsongen drar igång så har han svårt att hålla i träningar vissa lördagar, men det blir ändå så att innebandyn slutar när bmxen drar i gång.



För min del är det, för tillfället, träning nästan sju dagar i veckan, dock i olika former. Crosstrainern, löpning, spinning, styrketräning - allt finns inom räckhåll och jag kan variera precis hur och när jag vill träna. DET är lyxigt!


Vi har låtit Markus få träna och göra det han vill, ett tag ville han inte alls spela fotboll och nu missar han inte en träning. Bmxen ligger honom absolut varmast om hjärtat, nu ska det bli spännande att se vad han tycker om bandyn! Det råder absolut ingen tvekan om att grabben gillar sport=)


2 kommentarer:

  1. Oj oj oj vad ni är flitiga...
    Är grymt imponerad av orken och energin, måste nog ta tag i det där med träningen.

    vet att du inte är mycket för bloggawarder men du har fått en av mig i varje fall, dela gärna med dig till dina favoriter!

    Kram
    Nettan

    SvaraRadera
  2. Ja det är mycket aktiviteter i den Johanssonska familjen. Men det är ju inte för inte som ni kallas familjen Duracell. ;-)

    Att träna sju dagar i veckan är ok om man kör medelintensiv träning och inte jättelånga pass (dvs. max en timme). Tränar man stenhårt och pressar sig till max så orkar man inte träna varje dag och det ska man inte göra heller. Vilan däremellan är jätteviktig. Annars är det som att elda för kråkorna. :-)

    Ha en go' fredag och fortsatt fin helg!

    SvaraRadera