söndag 8 januari 2012

Söndagsblogg

Vi har fått fina sovmorgnar under detta jullovet och det tackar vi våra barn för. Vi är ju knappast bortskämda med det, även om de inte gått upp okristliga tider, men 9 är bättre än 7=)
Det blev en lugn förmiddag med långfrukost och mys. Skönt att inte behöva stressa och det har inte funnits några måsten alls i dag.

Vi var ute och röjde lite i garaget och det blev några kickar och en bil (som en bobbycar) över och de körde vi bort med till Ingrid. Kan passa bra att sakerna hamnar där nu när det blir lite fler barn och de kommer till användning. Sen körde vi till Max och åt lunch där och därefter gick vi över till Elgiganten. Jag har fått några presentkort via "Wrap" i mobilen, bla 200 kr på Elgiganten. Max fastnade framför Kalle Anka på tvn.......


När vi kom hem så tog Nicke en löprunda och jag tränade i källaren. Min förkylning har inte blivit värre, men en löprunda vågar jag inte riskera än. Markus var framme och förevigade mig, så jag bjuder på en cyklande mamma med lysande ögon!

Ella och Gabbi kom ut en runda och vi har nu bokat om vår resa. I juni åker vi till Turkiet på ett fantastiskt fint all inclusive hotell! Jag och Nicke har bara varit i Turkiet en gång och det var då i Marmaris-00. Ska bli underbart skönt att vara garanterad åtminstone en solvecka i sommar!


I morgon drar vardagen igång igen efter två veckors jullov för barnen. Ska bli intressant att se hur pigga de är i morgon när klockan ringer 7.....

2 kommentarer:

  1. Du kan nog nästan gissa vad jag tänker skriva nu va?! ;-) ... Hade våra barn sovit till 7 så hade vi varit glada! 9 finns inte på kartan här, även om de lägger sig mycket senare än normalt. Men då kan man vara ute i löparspåret eller på gymmet innan kl.9 och slipper trängas. Man får ju se det positiva i allt. ;-)

    Det låter härligt med Turkiet! Min ambition är att komma iväg till syrran i år. Kanske redan under våren, vi får se.

    Ingår de lysande ögonen i träningsoutfiten? Inbyggda reflexer kanske? ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nej, ni är verkligen inte bortskämda med sovmorgnar=) Jag tycker allt efter 7 är godkänt, men 9 är superdupergott när man är ledig! Det tog 7 år innan vi fick sova en hel natt så nu kommer kanske belöningen?

    Hoppas du kommer iväg till fina syster på öa!

    SvaraRadera