torsdag 12 januari 2012

Hosta in da house!

Oj vad veckan har rullat på i hög fart! Nu är det fredag i morgon igen och helgen står för dörren. Veckan har bjudit på massor med hosta för Markus del och Nicke har vabbat med honom måndag och tisdag. I går tyckte vi att han fick gå till skolan, men sen i går kväll och i natt har han hostat oerhört mycket igen, stackars killen.

I dag fick vi en tid på Vårdcentralen och Nicke körde dit med honom. Markus hade en liten inflammation hade doktorn sagt och hans andetag var korta. Han fick Mollipect utskrivet så nu får han stanna hemma i morgon med och så hoppas vi att han är ok för skolan på måndag igen!

Motionsmässigt har veckan bjudit på spinning, mag- och styrketräning samt en löprunda. Är så glad att benhinnorna inte har bråkat med mig. I kväll får det bli en runda igen och jag hoppas att jag kan springa Springtime i år - UTAN bråkande benhinnor.

Tycker det är ganska roligt att läsa på bla Facebook om allas träning, LCHF, Viktväktarna och allt annat som har med kost och träning att göra. Det märks att det är nytt år och många har avgett nyårslöften;-)

Vad händer i helgen då? Det sedvanliga fredagsmyset med mina goa grabbar, lite gott på bordet och tv i morgon. Resten av helgen är ganska oplanerad, dock ska Albin firas på söndag eftersom han fyller år på måndag. Kan också garantera att vi sitter med Markus och ser Gladiatorerna på lördag, han fullkomligt älskade första programmet!

2 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt inte avgett ngt nyårslöfte iår. Så synd att alla är sååå engagerade och duktiga första månaden och sen orkar man inte mer haha ... Nej inget nyårslöfte utan bara gå in på det nya året med inställningen att göra tillvaron lite bättre än förra årets tillvaro !!! Och det tror jag både du och jag gör eller hur =)

    Hoppas Marcus hosta ger med sig så ni får sova snart =) stackare ...

    //Alexandra

    SvaraRadera
  2. Hoppas Markus hosta ger med sig iom medicinen han fått så att han är pigg igen till på måndag.

    Visst är det komiskt det här med "nytt år, nya tag"-mentaliteten som verkar finnas hos så många. Sist jag var på gymmet var där massor av nya ansikten som jag inte sett röken av innan. Vilka vinteriden har de krupit ut ur?? ;-)

    Fördelen med att träna regelbundet är att man aldrig behöver att avlägga såna löften. :-) Som jag skrev på min blogg för ett tag sedan; den dagen jag slutar träna regelbundet slutar jag också göra allt annat regelbundet. Som att andas t.ex. ;-)

    Ha en härlig helg! Här blåser storm nu - igen!

    SvaraRadera