onsdag 15 februari 2012

Axelont

Jag har varit väldigt förskonad från både idrotts- och jobbrelaterade skador/förslitningar tycker jag, men nu börjar det knaka lite i fogarna här och var=) Benhinnorna bråkar en del om jag springer för ofta, men med rätt löpteknik och endast 1 eller max två rundor i veckan så går det bra.

Nu har min vänstra axel börjat bråka och den värker i princip hela tiden. Inga smärtor, men en malande värk som inte ger sig. Jag har smörjt med Voltaren innan läggdags men får nog ta och smörja in mer regelbundet och försöka att avlasta axeln så gott det går.


Jag har trott att det har med träningen på crosstrainern att göra, men det är nog inte bara den. Jag har inte ont i höger så då började jag fundera och kom på att jag dagarna i ända tar pärmar, från en snurra som står mellan mig och Julia, med vänster arm - alltid! Måste verkligen tänka mig för och avlasta den och se om det kan bli bättre.

I dag hämtade jag grabbarna vid 15 tiden och Markus tog med en kompis hem. Alla tre stannade ute en stund i snöfortet på framsidan och jag fixade varm choklad och bullar till dem som de åt där ute. Sen ville Markus och D gå till pulkabacken, Max ville in och titta på tv och då passade jag på att träna på crosstrainern.

Jag tycker det är så härligt att Markus och hans kompisar älskar att vara ute och de kom inte in förrän en timme senare och då satt det fint med middag. Eftersom vi inte har varit på bokbussen på två veckor så var det dags att lämna och låna nya böcker i dag. Kan säga att det var två trötta killar som somnade gott i kväll!

2 kommentarer:

  1. Är övertygad om att det har med ditt arbete att göra och att du lyfter pärmar med samma hand hela dagarna. Du får tänka på det och försöka lyfta med höger nu ett tag och så får du se om det gör skillnad.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du och syster kanske ska byta plats ett tag så du får använda högerarmen istället?? Du är för ung för krämpor så se till att byta plats så det släpper!!

    // alexandra

    SvaraRadera