torsdag 2 februari 2012

-13

Nu är det kallt i Skåne - men var är snön?? Jag längtar efter pulkabacken, snölyktor och vita träd. Undrar om det kommer någon alls i år eller om pulkorna kan ligga kvar i garaget oanvända?


Veckan har rullat på som vanligt med fotbollsträningar för grabbarna, min träning har blivit en löprunda och de andra kvällarna har det varit crosstrainern och jag=)


I går lekte Markus med en kompis och jag och Max gjorde en stor laddning kanelsnäckor. Frysen behövde fyllas på och sen tänkte jag stå för lite fika på lördag när vi ska hjälpa mamma och flytta.


I dag hämtade jag grabbarna vid 15 tiden och när vi kom hem så gick vi ner i källaren för att gymma, träna och leka! Markus och Max busar för fullt med madrasser och sittupbänken blir en toppenfin rutschkana=) Jag tränade på crosstrainern under tiden de lekte och alla var nöjda!


Samtidig som Nicke kom från jobb så kom Håkan, Sarah och Hannah. Vi har ätit tacos och pratat i kapp, alltid mysigt att se kusinerna här. Det är minsann stora tonårstjejer nu!


Fredag i morgon igen och det kommer bli en lugn kväll i soffan för familjen Johansson. Sen drar det i gång rejält och lördagen blir allt annat än lugn då det är innebandyträning, hjälpa mamma och flytta och sen rundar vi av med helkväll tillsammans med bmx-klubben på Jutan och bmx/kick körning. Ingen risk att vi får liggsår i den här familjen;-)

1 kommentar:

  1. Jag förstår att ni längtar efter lite snö också, ni blir ju liksom snuvade på det bästa med vintern när ni har kylan men inte snön att busa i.

    Liggsår i familjen D... Nej, ingen större risk! Det blir väl när ni ligger raklånga six foot under, men då känner ni ju dem förstås inte längre. ;-)

    Ha en härlig fredag, härligaste ni! ♥

    SvaraRadera