lördag 25 februari 2012

Lördag med hosta, innebandy och böcker!

I morse gick jag och Max upp kl 7 och strax efter kom Nicke och Markus upp. Jag kände mig hostig och snorig, någon som kom helt plötsligt=( Nicke har nu hostat i över tre veckor och innan dess var det Markus som höll på i nästan en månad. Men nu är det tydligen min tur. Det har blivit rejält sämre under dagen så det är nog här för att stanna en tag. Det gör mig riktigt nervös för jag vill inte komma av mig i träningen nu!

Klockan 9 var det som vanligt dags för innebandyträningen. Nicke tränade den lilla tappra skaran av fyra killar, resten av laget och den andra tränaren var på sportlovsresor. Det är grymt roligt att se Markus spela, han är verkligen duktig!

När vi kom hem så städade vi lite och efter en shake till lunch så begav jag mig ut och sprang 6 km. Övervägde om jag skulle eller inte med tanke på hostan jag börjat känna, men suget var stort och jag har faktiskt vilat torsdag och fredag från träning. Mina rundor brukar vara 4-5 km så jag är glad över dagens runda som var lite längre än vad jag brukar. Nu siktar jag på Springtime i maj!

I eftermiddag körde jag och grabbarna in till stan för att gå på Biblioteket medans Nicke var och tittade på en fotbollsmatch ute. Det var verkligen mycket utlånat, säkert pga sportlovet, men vi hittade några böcker i alla fall.


Vi stannade en liten stund på lekplatsen också, men det blåste riktigt kallt där så vi blev inte så långvariga. Men lite bus hann vi med!


Nu har vi ätit en god middag och resten av kvällen kommer vi tillbringa i soffan, se Melodifestivalen och så ska Nicke få äran att massera min axel lite. Den gör fortfarande ont, men nu äter jag även Voltaren (har smörjt med Voltaren kräm en vecka ca men det har inte hjälpt) och hoppas på att det ger sig.


Ha en mysig lördagkväll!

3 kommentarer:

  1. Hoppas ni får vara fortsatt pigga och friska och njuta av en härlig helg!

    Kram

    Nettan

    SvaraRadera
  2. Med facit i hand kanske det inte var så bra att springa igår (läste på fb nyss om din feber och hosta). Hoppas det är snabbt övergående.

    Springtime är väl bara 5 km? Det fixar du ju lätt som en plätt i så fall! Jag ska springa Tjejmilen i år för första gången på flera år - det ska bli kul! :-)

    Krya på dig vännen! ♥

    SvaraRadera
  3. Springtime är ett lopp på sträckorna 5km och 1 mil, man kan välja! Jag ska satsa på 5km tänkte jag nu när jag springer det första gången. Det finns en låååång mördarbacke i loppet så jag får se om jag överlever ;-)

    SvaraRadera