lördag 11 februari 2012

O´learys!

En mysig fredagkväll och en rolig lördag är avklarad! I går kom Filippa, Fredrik och Noah till oss för lite fredagsmys med pizza. Max har längtat och pratat om detta hela veckan, han såg verkligen fram emot att bästa kompisen skulle komma hem och leka. Det blev som vanligt goa skratt, magmusklerna får i alla fall träna när vi umgås!

I dag var hela familjen uppe vid 8 och Markus och Nicke hade innebandyn 9-10. Jag och Max gick dit när det var ca 20 minuter kvar så att vi fick titta lite hur det går till där på träningen. Markus är riktigt duktig och det syns att han har koll på spelet och det blir många mål gjorda. Jag är stolt över både tränarmake och spelarson!

Vi har hunnit handla och när det var gjort så tog jag mitt träningspass i källaren. Det blev 30 intensiva minuter på crosstrainern och sen lite olika styrkeövningar. Hade tänkt att springa men det var -14 grader i dag när vi gick upp och det är för kallt för luftrören kände jag i dag, bara vi gick till gympasalen i förmiddags. Får se om jag kan få till en joggingrunda i morgon i stället!

Hela familjen gjorde sig sen i ordning för att åka och fira svärfar Bosse som fyller 70 i morgon! Max gick in för det.....

Spana in nitbältet - har lånat av storebror!


Vi fick också vara med på bild=)


Tadda! Jag i min nya Bondelid tunika som Nicke köpt till mig. Syns inte precis, men den har små hål i tygets överdel och sen är den rynkad under bysten och neråt, superfin!


Världens finaste svärföräldrar, Inger och Bosse!


Sarah (grabbarnas kusin) och Ella!


Storasyster och lillebror!


Max älskar att vara på O´learys!


Är det fest så är det!


På vägen till bilen så gick vi upp i "slottet" (Rådhuset) och spanade ut!


En mysig kväll med familjen och stort grattis till Bosse!



Ella och Gabbi följde med oss hem för att se Melodifestivalen. Det var inget startfält som föll mig i smaken men tyckte nog att det var de två rätta som gick till finalen. Mer spännande var dock Mats Nilssons match som gick av stapeln i Beirut i kväll och vi kunde se den via datorn, direktsänd. Nervösa så vi inte kunde sitta still, men Mats tog hem segern och vi skrek rakt ut av glädje!



Söndag i morgon och då blir det fikaträff med Micke, Louise, Oscar och Melvin. Markus ska på kalas här i byn också, har blivit många sådana sista tiden för hans del=)

1 kommentar:

  1. Vilken mysig kväll ni fick tillsammans på O'learys! Det är gott att gå ut och äta ibland. :-)

    Jag tycker tunikor är sååå fina på andra men själv kan jag inte ha dem på mig. Känner mig bara stor och oformlig och tycker jag ser gravid ut. Det är säkert en vanesak, jag gillar att ha plagg som sitter åt lite mer kring midjan, men det är ändå trist för det finns så mycket snygga tunikor, precis som den du fick av Nicke t.ex.!

    SvaraRadera