fredag 14 december 2012

 Två fina dagar, lucia och födelsedag! I går var vi hos dagmamma Ingrid på den årliga luciafesten, lika mysigt, trevligt och gott som alltid. Hela gänget gick luciatåg, alla åtta barnen! Max ser lite busig ut med tomteluvan på sned, längst till höger.
Maten är alltid himmelsk hos Ingrid, vi fick njuta av en julbuffé.

 Max och Noah - bästa kompisarna!
 Många härliga föräldrar, vi har alltid riktigt roligt ihop när vi träffas alla!
 Massa gott....
 Trött kille som lussat med kompisarna.
 I dag sjöng grabbarna för mig och jag fick paket på sängen. Det är svårt att önska sig saker tycker jag, men Nicke hade köpte nya svarta stövlar till mig, en ny mössa, lite hårsnoddar och Markus gav mig ett halsband. Jag har verkligen allt jag behöver, även om det så klart är lyxigt att bli lite firad.

När jag kom till jobb såg det ut så här!

 Jag fick massor med god choklad av Julia och Rasmus, en låda med luktegott från Body Shop av pappa och Lena och mamma hade köpt en tröja och ett halsband. Jag blev väldigt glad över all omtanke, jag skulle ju inte firas alls tänkte jag!
 I kväll var vi på O´learys med Filippa, Fredrik och Noah. En mysig kväll och jag är så glad över att få äta gott med så många fina runt om mig!

 Grabbarna uppförde sig exemplariskt, satt bla och lekte med bilarna vi hade tagit med. Men lite flört och bus med ett gäng tjejer vid ett annat bord hann de också med ;-)
 Helsingborg badar i julljus, hela stan är pyntad och det är verkligen vackert! I bakgrunden skymtar man Kärnan och den stora tomtemössan på tornet.
Jag har fått så många gratulationer i dag, både telefonsamtal, inlägg på Facebook och sms. Tack alla fina! Ett sms i kväll värmde hjärtat lite extra, att bli påtänkt av någon som kämpar för att orka ta sig igenom varje dag känns i hjärtat. Tack fina S.

Kvällen rundar vi av här hemma i soffan, båda barnen sover och vi hörde ända ut i vardagsrummet hur de snarkade gott. Jag är lyckligt lottad, underbart att få bli ett år äldre med min familj och alla fina som finns i min närhet.

2 kommentarer: