söndag 16 december 2012

I går blev det lite snabbstart på dagen då jag fick hoppa ur sängen och bege mig till innebandyträningen med Markus. Nicke hade svår huvudvärk, som börjat redan i fredags kväll, och kände att han inte kunde ta ett pass med högljudda 8-åringar. Så jag begav mig dit med Markus och det var kul att vara med för en gång skull!

När vi vara klara där så körde jag och Max till Maxi och handlade, Markus lekte hos en kompis och Nicke körde och tittade på lite fotboll. Max leker i "minihuset" under tiden jag handlar och han sa till mig innan "skynda dig inte mamma"! Grabben älskar att vara där och leka en stund i stället för att springa runt med mig och vagnen.

Äntligen var då dags att träffa Sjöströms i går. Även Milli och Mats skulle kommit men nu blev det bebis i veckan i stället så de hade giltigt skäl att inte komma=). Ava var superfin i sin klänning som hon valt nu när det var "fest" i Gantofta!


Vi åt lite julmat i all enkelhet och givetvis ska man ha gröt till efterrätt då!

 Fina Sjöströms - Johanna, Ava och Jonas!
 Vi kom på att vi skulle ta en bild på samma sätt som vi gjorde när barnen var små. Spana in våra fina fyraåringar nu....
 .....och februari 2009 då de bara vara ca 5 månader!
 Något blygare när de nu är fyra år, så de ville sitta i egen pappas knä denna gången. Tusen tack fina ni för en mysig kväll!

I dag har Nicke jobbat 6-11 och jag och grabbarna tog en lugn förmiddag. Max hade lite feber i går när vi gick och la oss, så jag trodde han skulle vara sämre i morse. Men han har haft en temp på ca 37,8 hela dagen och varit lika pigg som vanligt i princip. På trappan hade nissarna lagt vars en film i tomtesäcken! Markus har varit på bowlingkalas några timmar och jag och Max fixade lite smörgåsar som vi körde ner med till Nicke som skulle sälja granar 11.30-14, direkt efter jobbet.
 Det var full rulle med försäljningen och alla intänkter går ju till Gantofta IF, givetvis ställer vi upp med några timmar där. Max tyckte det var roligt att gå runt där nere och han hittade en "stubbe" sa han!

När vi kom hem tog jag ett litet träningspass i källaren på crosstrainern och lite mag/ryggövningar. Mitt bäcken har gjort ont sen onsdags så jag har inte vågat innan, men det kändes bra i dag.

Ny vecka och jag tycker det är så mysigt att vi är i juletider! Jag får stanna hemma med Max i morgon, han somnade med 38.0 i kväll och han sa att han hade lite ont i halsen. Han har helt enkelt åkt på samma virus som Markus hade i början av veckan. Nu får vi hoppas att alla är friska till jul, men om det inte är så, så blir det nog jul ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar