torsdag 10 februari 2011

Bokbus(s)!

I går kväll efter middagen gick vi ner till Bokbussen. Max har pratat om det i flera dagar och var helt uppspelt när det äntligen var dags att gå dit. Det är verkligen en lyx att ha den servicen och bara kunna gå dit och låna böcker med barnen.

Båda grabbarna älskar verkligen böcker och för tillfället läser vi "Håkan Bråkan" för Markus, en rolig kapitelbok. För Max del är det helst samma böcker som ska läsas om och om igen, han tröttnar aldrig på dem - till skillnad från hans föräldrar;-) Jag läser nu "Så länge vi båda andas", den sista boken i Twilight-serien och har svårt att sluta läsa på kvällarna!

Nere på bussen for Max upp i soffan längst bak och började bläddra i böckerna. Markus valde bla tre faktaböcker och till Max blev det fem böcker, bla "Kråke" och "Mulle Meck". Så nu har vi lite nytt där hemma under den kommande veckan!


Markus lånade fimlen "G-force" som handlar om FBI-marsvin...... =)

När vi var klara på bussen fick grabbarna gå in i affären och köpa vars ett Kinderägg innan vi gick hemåt igen. Mysig kväll som avslutades med läsning för båda grabbarna i vardera säng innan de somnade gott!
Max har varit hemma mån-ons med Nicke eftersom han hostar och är förkyld. Men i dag har han fått komma till Ingrid och han var lycklig i morse och sprang in och började leka. Jag är superförkyld men halsen har inte blivit värre i alla fall. Konditons träningen får ligga på is tyvärr, nöjde mig med lite magövningar i går kväll innan det blev dusch och soffan. Jag har även fått ett munsår och blåsor i munnen som verkligen gör ont i hela min högra kind, är lite svårt att äta pga det. Så, nu har jag gnällt färdigt!

1 kommentar:

  1. Vi var på biblioteket idag! Visst är det mysigt! Håkan Bråkan-böckerna som kapitelböcker har vi också läst. Barnen skrattar högt åt dem. Likaså har vi läst alla Sune-böckerna. A&V har verkligen fastnat för den humorn. :-)

    Hua. Munsår har jag aldrig haft och det låter inte särskilt trevligt så det hoppar jag gärna över om jag får lov att be. :-S

    Krya på dig, gnällfia! ;-)
    KRAM

    SvaraRadera