lördag 19 februari 2011

Kalas och akuten!

I går hade jag fint besök på jobbet - det finaste man kan ha!

När vi hade stängt kontoret skyndade vi oss hem för att vara på Gabriels 5-års kalas kl 17! Han fick sin första bmx cykel av Ella och morbror fick hjälpa till lite!
Vi fick tacos att äta! Nicke, Inger, Ella, Dan, Johanna, Bosse och Camilla mumsar på!
Vi skulle spelat julklappsspelet på juldagen hos oss, men det blev ju inget eftersom grabbarna var sjuka. Sen har det inte blivit tillfälle då alla varit samlade, men i går åkte julklapparna fram!
Lite "Twilightögon" på Markus - rör INTE mina paket!
Max lyckades också med tärningen och fick paket=)

Givetvis ska det finnas tårta med ljus på kalas!
I dag vaknade hela familjen ganska tidigt. Vi åt frukost i lugn och ro sen gjorde vi oss i ordning för att köra till Väla! Så här snygg är Max i håret nu när Ingrid klippt honom och vi stylade lite i dag=)
Vi var på Väla i nästan tre timmar och hade hur mysigt som helst med grabbarna. De fick gå och välja lite kläder, dock var det mest Max som behövde nytt nu då han har hoppat upp en storlek och alla tröjor här hemma är för små. Vi åt lunch tillsammans, stannade en bra stund i leksaksaffären och sen blev det glass. Jag lämnade in guld på ett ställe och blev ganska glatt överraskad när jag fick 1745 kr i handen för några smycken jag inte har använt på 15 år!
När vi kom hem gick vi ut en timme i det vackra vädret. Det var strålande sol, dock bet det bra i kinderna. Max visar stolt upp sin fågel-matar-anordning!
Max gillar att sopa.....
När vi sen kom in hoppad jag på spinningcykeln och hann precis cykla 30 minuter innan Nicke ropade på mig. Max hade stoppat upp en plastbit i näsan (ett bmx handtag till en av Markus leksakscyklar)........ Så jag fick duscha på en halv minut innan jag for in på akuten med honom. Jag hämtade upp svärmor Inger på vägen, det kändes skönt att inte köra in ensam. Man vet inte om man ska sitta en timme eller fem och om Max skulle behöva hållas etc.
Väl där tog det faktiskt bara en timme och en trevlig doktor kunde plocka ut plasthandtaget. Max tog det hela med ro och satt helt stilla i mitt knä under tiden!

Nu blir det Melodifestivalen och förhoppningsvis inte fler rundor till akuten - denna helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar