tisdag 1 februari 2011

Semlor!

Jag och semlor klickar tydligen inte. I går bakade jag en sats bullar som jag skulle ha till semlor i veckan, men de blev inte alls bra, hårda och fula! I dag gav jag mig på ett nytt försök, visserligen betydligt bättre men inte så jag blev helt nöjd=( Jag som bakar så ofta och brukar inte ha några problem, varför vill inte semlebullar?? Nåja, med lite fyllning så ska dem nog gå ner när vi får besök.
Den här bullen är inte min favorit eftersom jag inte gillar mandelmassa, men den går ju att skippa. Nicke däremot älskar dessa och vad gör jag inte för min man;-)
Ska det ätas semlor så är det väl tur att det blev magträning i går och orbitrek i dag för min del.
Nicke tränar fotboll i skrivande stund och Markus har tränat fotboll 18-19. Det är full rulle på hela familjen!
Max har gett oss några goa skratt i dag. Jag sa tidigare i kväll "Max, kom så ska du duscha". Till svar får jag "du kan inte ta mig...."

2 kommentarer:

  1. Duscha är ändå överskattat ;-)

    SvaraRadera
  2. Semlor är inget för mig. Äter max en om året, om jag blir bjuden vill säga. Skulle aldrig få för mig att köpa det själv. Är liksom bara för mycket av allt; vitt bröd, grädde och mandelmassa. Hua. Nej, tacka vet jag kanelbullar! :-D

    SvaraRadera