måndag 28 februari 2011

Söndagsbad och måndagslöpning!

I går körde vi till badhuset, trots att det inte var simskola pga sportlovet. Max fick också bada denna gången och han är verkligen ett vattendjur! Roligt att se honom hoppa runt i vattnet med puffarna på armarna=) Markus simmar superbra nu och det är häftigt att se honom i den djupa bassängen och klara av det själv. Nicke satt dock vid kanten och höll ett öga på honom, han får ju inte vara där helt obevakad.

Anledningen till att Nicke inte kunde vara med och simma är den att han har fått nackspärr.... Han kan knappt röra sig och är helt stel. Som tur är har han en tid hos företagsläkaren i morgon, som han fick pga sin dåliga höft. Nu får det vara nog med tråkigheter för honom, han ska hålla i många år till!

När jag kom hem i eftermiddags så bytade jag om till löparkläderna direkt och sprang rundan som är 4,2 km. Flåset är det absolut inget fel på, jag får inte håll alls när jag springer, men benen var riktigt trötta i dag! Man jag är glad att jag orkade hela rundan runt=)

Åh, måste ju berätta om toajippot som var i dag! Max skulle som vanligt sitta på toan och kissa och när det kommer kiss ska hela familjen klappa! När de första dropparna hade kommit sa Max "kissa lite till?" och vi sa så klart ja och han klämde ut lite till. "Kissa lite till?" Ja....och fler droppar kom.....men hur många gånger kan en onge "kissa lite till?" Vår son slog rekord i dag....Tror han gjorde så nästan 10 gånger! Slå det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar