onsdag 16 februari 2011

Marabou Mango!

Ni som känner mig väl förstår att jag inte kan låta bli att testa när Marabou släpper något nytt!

I går mumsade vi på detta och det fick godkänt av både mig och Nicke! Fördelen (eller nackdelen?) med lite udda chokladsorter är ju att man äter inte lika mycket, det blir lite för sött. Men smaken var väldigt god och det kan nog inhandlas igen.......=)

En statusrapport på familjen Johansson är följande: en pappa som haltar fram och har stora problem med höften/benet med smärtor och naprapatbesök på schemat. En mamma som slåss mot en envis förkylning och trötthet. En ettrig tvååring som snorar och hostar sen 1 1/2 vecka tillbaka, dock bättre och har fått gå till dagmamman i dag. En 6-åring som efter helgens febertoppar är bättre och är i skolan om dagarna, dock lite snorig.

Men klagar vi? Nope, inte för skoskav som jag brukar säga;-) I går såg jag "Sofias änglar" och återigen är jag så tacksam för att min familj är frisk, förkylningar räknas inte, och vi har varandra. Man ska njuta av varje dag - Carpe diem! Och ät lite choklad=)

4 kommentarer:

  1. Underbart inlägg Emilia!! Pepp pepp pepp! :)

    KRAM till dig o familjen!

    SvaraRadera
  2. Visst har vi det jättebra!!
    Mmm... choklad och mango, två av mina favvisar. DET måste jag testa!

    SvaraRadera
  3. Hua, sådan där sötsliskig choklad är inte min kopp te så den får ni behålla helt för er själva. ;-)

    Krya på er!

    SvaraRadera