lördag 26 februari 2011

Lördag!

Nu har Max "bjudit" sina föräldrar på dåliga nätter ett tag igen så jag var väl inte helt lycklig när han var klarvaken kl 7 i dag. Det hade absolut varit ok att vakna 7 om jag sovit hela natten, men han väcker ju mig många gånger per natt. Ja, ja...vi får väl sova när vi blir gamla=)

Grabbarna lekte förvånansvärt bra en lång stund i förmiddags och det hör inte heller till vanligheterna. De bråkar väldigt mycket just nu och skriken hörs högt och ofta på Fältgatan! Men i dag var de goa syskon=)


Hela familjen körde till Ica Maxi och storhandlade tillsammans och det blev korv till snabblunch där. Grabbarna älskar verkligen korv på längden och tvären så det blir obligatoriskt där. När vi kom hem så bytade jag om och gav mig ut på en joggingrunda. Det blev 4,2 km och för att vara andra löpturen i år och med rejäl motvind så är jag glad att jag orkade hela rundan! Känns som att 5 km rundan på Springtime ska klaras av om några månader!

När Max hade sovit middag så gick vi upp till skolan där det spelades fotboll och busades på lekplatsen. Markus gav pappa en rejäl match=)

Max hade egen boll!
Vi stannade till på lekplatsen och gungade en stund också. Jag är lika förvånad varje gång vi är ute i byn då vi nästan alltid är ensamma ute med barnen. Ja, det är kallt. Ja, det går att klä på sig. Varför ser man så lite föräldrar ute med sina barn? Bara familjen Duracell som vanligt=)

Nicke blev hämtad av en kompis vid 16 tiden så körde de till Göteborg för att se Mats Nilsson fightas i "The zone". Jag och grabbarna har haft en mysig lördag eftermiddag och kväll med pizzabak, lek med lera, ritat och nu Melodifestivalen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar