torsdag 3 februari 2011

Försäkringar!

Handen på hjärtat, har ni stenkoll på era försäkringar? Hem, villa, allrisk, barn, bil, liv....?

Jag har=)=) Nu i alla fall då jag gjort ett ryck och kollat runt hur det såg ut. En väldigt viktig sak som jag upptäckte var på våra livförsäkringar. Om jag eller Nicke skulle gå bort så hade pengarna hamnat hos barnen. Hur ska då den kvarlevande föräldern lösa huslån för att få ner boendekostnaden och kunna behålla huset? Oops...vi skaffade försäkringen när vi köpte huset men då hade vi inte barnen. Nu ser det ju annorlunda ut och därför fick vi ändra så att vi ärver varandra i första hand.

Inte helt lätt alla gånger men det gäller att ha koll!

1 kommentar:

  1. Nej det ska erkännas att det har jag inte... M har bättre koll men tror inte han vet till 100% hur allt är upplagt. Vi borde nog göra en koll som du gjorde. Tack för "blänkaren" om detta!

    SvaraRadera