tisdag 22 februari 2011

Kall runda och omklädningsfunderingar!

Då var det vinterkallt i Skåne igen! Vi vaknade till -10 i dag med och Markus fick klä sig riktigt varmt eftersom de skulle gå till tågstationen och åka till stan. Roligt att fritids gör roliga, annorlunda saker med barnen nu när de har sportlov. I stan skulle de se på teater och Markus tyckte det var supermysigt att få ha med sig matsäck!

När jag kom hem från jobb lagade jag middag från ett nytt recept från ica.se igen! Det blev en matig soppa på potatis, paprika, lök, färs, buljong, krossade tomater och kryddor. Nicke gav middagen med beröm godkänt men grabbarna var inte helt förtjusta. Nåja, alla kan inte vara helt nöjda varje dag;-)

Markus hade fotboll 18-19 och jag klädde på mig rejält och tog en powerwalk innan han skulle hämtas. Det bet bra i kinderna men det var inga problem att hålla värmen eftersom jag höll högt tempo. Riktigt skönt att få frisk luft och röra på mig efter en dag på kontoret. I går blev det spinning 30 minuter och det är nog bara att vänja gumpen min för det blir mycket mer cykling nu när min Orbitrek sjunger på sista valsen=(

Från det ena.....Jag har haft lite funderingar på om Markus är för stor nu för att följa med mig in på damernas när vi är på badhuset. Markus är visserligen bara 6 år, men han ser äldre ut och "känns för stor" när vi är där bla alla små barnen. Han tänker inte alls på att det skulle vara något konstigt, men andra kan ju tycka att det är fel. Jag nämnde för honom att det nog börjar bli dags att han går på herrarnas själv om det bara är jag som är med honom, men det tvekade han inför. Så i går damp det ner ett mail från simskolan där det var massor med info om terminen, klädsim, datum etc. Sen stod det att de ville påminna om att när barn har börjat skolan så ska de byta om i "rätt" omklädningsrum=) Markus köper nog det nu när det är regler från simskolan, men vi får väl se nästa gång. Har ni några funderingar runt detta? Hur gör ni andra?

3 kommentarer:

  1. Ja kallt är bara förnamnet!!! Usch, vill ha vår och sommar!

    När det gäller omklädningsrum har jag ingen aning...

    SvaraRadera
  2. Nu går Oliver in själv, har kanske gjort det i ett par år. Vad gäller Ida som är 10 år, hon skulle gått in själv, fast inte förrän nu! Jag tycker att barnet måste välja, vad andra anser tycker jag att jag struntar i, skulle inte vilja skicka in ett osäkert barn ensam i ett omklädningsrum!!!! jaha, the bitch has spoken.... :0) kram Helen

    SvaraRadera
  3. Tack my favorite bitch;-) Du är så klok så! Har ju alltid sagt att du är min mammamentor!

    SvaraRadera