söndag 13 februari 2011

Helgen!

I fredags stod pizzabakning på schemat och helgmys på hög nivå=) Grabbarna fick göra sina egna och det var så klart roligt!
Max "målade" väldigt länge.......
När grabbarna hade somnat såg jag och Nicke "Die hard 4.0" och det är ju alltid lagom för intellektet en fredagkväll när man är trött och bara vill slötitta på en film.
Båda grabbarna har varit skruttiga hela veckan och i torsdags när jag hämtade Markus kunde han knappt prata och hade sen feber på kvällen. Han var hemma i fredags med Nicke och Max, men hade sen inte mer feber. I går vaknade han feberfri och då kände vi att han fick gå på bowlingkalaset som han var bjuden på och under tiden han var där körde jag, Nicke och Max till Väla.
När vi hade hämtat Markus och kommit hem så tog jag Max i vagnen och gick en rask promenad. Min förkylning har inte gett sig än så jag vågar inte satsa på flåsträning, men jag var bara tvungen att komma ut och få röra lite på mig. Sen var dags att bege oss till Nickes föräldrar för att fira svärfars 69-års dag! Det var en mysig kväll och vi bjöds på smörgåstårta och barnen lekte och hade mysigt tillsammans. Markus började se hängig ut och visst hade febern smugit sig på honom igen=( Men efter lite Alvedon var han ok och han satt sen uppe med oss när vi kom hem och såg Melodifestivalen. Jag tänker inte ens kommentera skitet som visades där....
I natt och i morse var Markus helt feberfri och jag har ingen aning om hur kroppen kan göra så? En liten släng feber här och var de senaste tre dygnen?! Han ville absolut till simskolan så vi lämnade Max hos svärföräldrarna (Nicke har jobbat i dag) och så simmade jag 30 längder under tiden. Kändes ok att simma, men sen har jag haft lite huvudvärk hela dagen så visst sjutton märks förkylningen.
I eftermiddags kom Ella och Gabriel till oss. Barnen har lekt och vi åt middag tillsammans när Nicke kom hem från jobbet. Det var en väldigt trött Max som jag la redan vid 19 tiden och efter 3 böcker sov han som en stock=) Nu "Solsidan" och underbara skratt, vi älskar den serien!

3 kommentarer:

  1. Blir skogstokig när den komprimerar texten!

    SvaraRadera
  2. Skriver du din text i ett annat dokument, i ett ordbehandlingsprogram, först och sen kopierar över till bloggen? I så fall kan det ha med det att göra. Jag har haft samma problem nämligen när jag har gjort det någon gång så därför gör jag inte det längre.

    Krya på er från de envisa feber- och förkylningsbaciller ni har dragits med ett tag nu!

    SvaraRadera
  3. Nej, jag skriver direkt i bloggen! Och dessutom med fina radavstånd när jag gör det, sen när det publiceras så blir det så här. Men det är ju inte alltid den gör så här.....mycket, mycket märkligt!!

    SvaraRadera