söndag 19 juni 2011

Grillfest och söndagshäng!

I går fixade vi och grejade inför kvällens grillfest med dagmamma & co! Jag var ganska trött efter en kass natt med Max, så när han skulle sova middag passade jag på att vila med honom. Det är svårt att somna dagtid, men jag får ut ganska mycket av en bra "vila" när jag ligger och blundar bara.

Vid 17 tiden kom Björn, Cecilia, Molly, Filippa, Fredrik och Noah. Vi fixade in dricka och mat och sen dök dagmamma Ingrid och hennes man Bertil upp en halv timme senare. Nu var det vår tur att bjuda dem - det är alltid de som gör så mycket för oss!

Två grillar tändes, alla hade något gott och dricka i handen och barnen lekte! Vi satte upp parasollet fall i fall regnet skulle komma, men grillningen klarade vi utan några droppar alls.
Filippa och Ingrid!


Vi grillade kyckling, fläskfilé och korv. Till detta hade vi sallad, potatissallad, bröd, såser, ost och kex. Drickan varierade från cola, vin, öl och vatten=)



Nicke och Filippa!


Ingrid hamnade i lite knepig position - men vad gör väl det=)


Cecilia, Björn och Fredrik!


Våra goa ungar! Max, Noah och Molly är superfina kompisar och de lekte till kl var 23!


Vi festade på till klockan var 1 ca och med tanke på alla tomma vin-, öl-, whiskey-, rom-, baccardi breezer-, smirnoff ice- och läskflasor så hade vi roligt. Väldigt roligt;-)


Klockan 3.40 i natt så vaknade jag av att ett lasersvärd gick i gång på Markus rum. Fantastiskt när barnen sover för en gång skull...Men vid 9 gick jag, Max och Nicke upp men vi fick vänta till 11 innan vi såg Markus!



Det har blivit en liten sväng hem till Filippa och Fredrik för att lämna lite grejor och sen körde vi till Maxi. Markus har lekt först hos Oscar och nu är de hemma hos oss en stund. Jag och Nicke har legat i soffan en stund och sett en dokumentär om containrar och hamnarna i Usa. Japp, yrkesskada!


1 kommentar:

  1. Vilken härlig grillkväll ni hade! Kul att herr & fru J kan festa loss någon gång emellanåt också. För alla urdruckna läskflaskor var väl inte era hoppas jag?!?!? ;-)

    SvaraRadera