söndag 12 juni 2011

Pingsthelgen!

Helgen har hittills varit underbar på alla vis, familjetid, sol och god mat! Jag jobbade hela fredagen ensam på kontoret och vi hade årsrekord på antal enheter in och ut så jag var ganska trött efter 9 timmar där. Men det är lätt att fylla på energin när man kommer hem till grabbarna!

Ella, Gabriel och svärföräldrarna tittade ut och det slutade med att vi alla åt tacos i uterummet. Sen var det dags att sätta upp poolen och vi hade en härlig kväll ute i solen. Barnen ville plaska direkt, dock var det iskallt så de fick inte vara i så länge....

I går var Nicke på bmx banan för ombyggnad och jag stannade hemma med grabbarna. Markus hämtades upp av mormor och Wille och de åt lunch på Max innan de var och såg "Kung fu Panda 2" på bio. Jag tog Max i vagnen och gick en lång runda i skogen. Det blev 5,7 km och var riktigt tungt då jag tog en liten extra runda på en stig som är liten och det är väldigt brant där. Men skönt att få svettas lite då det har blivit alldeles för lite motion den senaste veckan. Allergin sätter stopp vissa dagar då näsan bara rinner och ögonen svider.

Det blev även sol och pool (för barnen) i trädgården innan gänget sen var samlat igen. Nicke kom hem, Markus blev hemlämnad och Ella och Gabriel kom med tåget. Lite senare dök Julia och Henrik upp och vi grillade tillsammans. Julia hade kameran med, så håll till godo....













I dag jobbar Nicke och det blir lite pyssel här hemma för mig och barnen. Vi ska snart köra till Ica Maxi och fylla på kylskåpet inför veckan som kommer. Det är lite mer moln ute i dag, men vi får väl se vad dagen erbjuder sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar