tisdag 14 juni 2011

Skolavslutning!

Då var det äntligen dags för Markus första skolavslutning, tisdagen den 14 juni 2011! Det är verkligen något speciellt med avslutningar, finklädda barn, svenska flaggan, blommor och regn...


Det regnade mycket när hela familjen begav sig till skolan, men vad gör väl det när humöret ändå är på topp?


De hade gjort väldigt fint vid byggnaden Markus går i, det var flagga, blommor och på gräset hade de skrivit "Sommarlov".


Förskoleklassen var framme och sjöng!


Hela avslutningen var ca 1 1/2 timme långt och bestod nästan enbart av sång och musik från förskoleklass upp till niorna. Det sprack upp ganska snabbt och vi fick sol när vi stod där, verkligen tur!
Dagmamma Ingrid kom dit (hennes son går ut nian i år) och Noah var med - bästa kompisen!

När det var klart utomhus så gick vi in klassrummet där lärarna önskade barnen trevligt sommarlov och de fick ta emot present från klassen!

När vi var helt klara så var det jobbdags för oss och jag lämnade Max hos Ingrid men Markus fick följa med mig. Det har varit supermysigt att ha honom med hela eftermiddagen och han har skött sig exemplariskt=) Roliga ungen ville tjäna pengar så han städade (dammsög, torkade golv och putsade en vask), fixade med lite papper etc och gick hem 50 kr rikare!


När vi kom hem så gjorde jag middag och sen var det dags för Markus fotbollsträning. Jag tog Max i vagnen och gick 3 km och när vi kom hem blev det lite magträning i källaren. Jag är helt slut i dag eftersom Max var vaken mellan kl 1-4 i natt, men det har varit bäst att hålla i gång för att inte krascha i soffan! Kvällen har vi avslutat med jordgubbar, glass och grädde - precis som man ska på sin avslutningsdag!


2 kommentarer:

  1. Mums!
    Ha ett skönt lov Mackan! Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Det blev väl en jättebra skolavslutningsdag! Att vi råkade göra rätt mycket var inget som jag hade planerat, det bara föll sig så när jag upptäckte att bion gick vid en bra tid och även om vi inte hade gått på bio så är jag säker på att A&V ändå hade varit nöjda. Ville var särskilt nöjd, och det får man ju förstå, det är en stor grej att "få diplom av kommunen" som han säger. :-)

    ... Är det nu jag ska försvara att A&V "bara" får vara lediga i 5 veckor i sommar??? ;-)

    SvaraRadera