lördag 25 juni 2011

Midsommardagen!

Just nu har jag två nyduschade barn i soffan, med vars en skål pop corn i knät! Tycker det är bra att båda gillar det, är ju ett bättre alternativ till godis att ta till då och då.



Vi har haft en bra midsommardag tillsammans och jag kan ju ärligt säga att det är skönt att inte vara bakis. Klockan var 9 när vi gick upp, dock innebär det INTE att vi har sovit bra tills dess. Tyvärr är båda barnen högljudda även på natten, drömmer och skriker högt många gånger som gör att vi vaknar. Men det är ju skönt att vi har fått in lite sommartider nu och inte går upp för tidigt.

Vid 10 körde jag och grabbarna till Netto där Ella jobbar och hämtade Gabriel där. Sen packade vi ihop oss och körde till bmx banan. Det blåste riktigt mycket, men grabbarna cyklade på och vi åt lite medhavd picknick där det var lä. När vi kom hem tog jag ett ryck här inne, dammsög och torkade golven, medans Nicke klippte gräset. Barnen har lekt hela eftermiddagen och vid 17 tiden kom svärföräldrarna på grillat. Jag gjorde för första gången (!) kycklingspett och de blev verkligen goda. Inte mina på bild, men de såg likadana ut=)



Kycklingspetten blev bra mycket bättre än när vi grillar hela filéer tycker jag, inte så torrt som det gärna kan bli. Så det lär bli fler gånger!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar