onsdag 1 juni 2011

Vad ska man säga?

Ville skriva ett glatt blogginlägg om vilka härliga dagar vi har haft, dock har jag ett orosmoln som kom hängandes över våra huvud helt plötsligt. Behöver inte gå in på några detaljer än, men det handlar dock om stora beslut som påverkar vår dagmamma och Max placering. Pengar styr och inte kunskap, erfarenheter, föräldrars vilja eller mänsklighet. Antingen löser det sig, eller så drar något stort i gång. Vi lär veta mer nästa vecka och jag kan lova att jag lägger mig inte utan en fight som Gantofta skola kommer att minnas många år framöver.....

MEN...de senaste dagarna HAR vi njutit av powerwalks, grillat och annat mys med våra fantastiska ungar! Jag har (givetvis med Julias hjälp) laddat ner Runkeeper till min mobil och den är ju kanonbra att ha med sig när vi är ute. Det blev 4,6 km i måndags och 4 km i går innan vi sen valde att stanna hos Markus på fotbollsträningen och titta på honom. Härligt att gå snabba rundor tillsammans och mina benhinnor klagar inte då jag gör det!

Ingrid och barnen har i dag varit på Fredriksdal! De åkte buss från skolan tillsammans med dagiset och de hade haft toppenbra där. Max berättade att "hästen har en snopp" =) En bra dag med många timmar ute, ätit Ingrids goda matsäck och tittat på många djur!

I morgon är vi lediga, sen jobbar vi båda på fredag. Grabbarna ska få vara hos morfar och Lena hela fredagen och det kommer bli superhärligt för dem att vara ute på gården och mysa där! De lovar strålande solsken nu några dagar så mycket bättre kan det inte bli - hoppas dock att molnet som dök upp försvinner igen. Dock är jag inte lika övertygad om det som jag önskar att jag kunde vara!

2 kommentarer:

  1. You go mama! Man känner ju fighter glöden ända till Vejbystrand kan jag säga! Bring it Gantofta!!
    Ha några sköna dagar till så ses vi på söndag!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Jag är övertygad om att du, och alla andra runt omkring dig som vill samma sak, bjuder upp till ordentlig fight om så kommer att behövas! Som jag skrev i sms igår; att prata med/i media har du ju redan vanan inne på!

    Ha en härlig ledig idag! Jag ska jobba lite nu här hemma men sen ska jag också njuta! :-)

    SvaraRadera