lördag 22 oktober 2011

Barndop!

I dag var dags för barndop i St Anna kyrka i Helsingborg. Daniel och Helens Emil skulle döpas. Det är första gången jag har varit i en "modern" kyrka och jag tyckte den var riktigt fin! Vår lilla trotsiga 3-åring vägrade vara med på bild dock, men vi är på plats!

Båda grabbarna uppförde sig kanonbra och Markus satt som ett ljus, men Max fick snurra runt lite för att bli av med några myror i brallorna=)

Ingång!


Max såg lite skeptisk ut när orgeln började spela....


Här "doppas" Emil som Max sa!


Daniel, Helen, Ebba (med docka i dopklänning!), fadder Mia och huvudpersonen - som sov!



Efteråt bjöds vi på smörgåstårta i församlingshemmets lokal som låg rakt över ingången till kyrkan. Kanonfint ställe att ha kalaset på. Markus och Nicke diskuterade något....


Markus var bjuden på maskerad party i dag också så Nicke körde honom dit och kom sen tillbaka lagom till tårtan! Markus ville vara "bmx åkare" på maskeraden så det var inga problem att hitta kläder...=)På tal om vad man har på sig, jag har haft högklackat i dag och det är ju knappast varje dag jag har det. Känns i fötterna nu kan jag säga!


Spana in de fina kakorna och tårtorna!


Hela dopet och kalaset var verkligen mysigt och fint. Många fina detaljer vid dukningen, det stod bla kort i ramar på borden. Tack för att vi fick vara med i dag!


När vi kom hem så byta jag om till träningskläder, hämtade upp Helena på vägen och såg tog vi en powerwalk på en timme. Härligt att få frisk luft och röra på sig efter en eftermiddag med god mat och stillasittande. Nu blir det en kvällsmacka med familjen och sen intar vi soffan. Markus vill se finalen i "Fångarna på fortet"!


1 kommentar:

  1. Ja Max ser onekligen skeptisk ut på det där fotot! :-D Barndop är mysigt när det är lite mindre och mer intimt så där. Jättefina tårtor och gullig idé med foton på borden. :-)

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera