söndag 30 oktober 2011

Halloweenlunch!

Då var det dags att gå till vintertid igen. Vad sjutton innebär det?! Jag har aldrig förstått, och kommer nog aldrig göra det, varför vi håller på att ändra klockan? Vi ändrade våra telefoner när vi la oss, men så var de så moderna och fina att de ändrade sig själv....Jag tittade ändå noggrant och där det stod "automatiskt" vid tid och datum, så var det inte en bock i den rutan. Nåja, när vi kom upp och trodde klockan var 7 så var den 8. Vi hade fått en extra timme bak i våra telefoner så Nicke som skulle börja jobba kl 8 fick meddela att han kom lite senare=)

Max har hostat hela natten så jag har inte fått sova så bra. Han vaknade utan feber i dag och han har knappt hostat något sen. Men ibland skräller han till något fruktansvärt, stackars liten=(

Vi körde inom Maxi innan vi skulle till mamma och Wille och Halloweenlunch. Max visar att det kan gå riktigt fort när man ska handla, knappt man fastnar på bild!


När vi kom till mamma och Wille så hade de fixat superfint! Spindelväv med spindel, orange servetter, ljus med döskallar och annat mysigt.

Till lunch fick vi fingrar och potatismos - lovar att fingrarna tom hade naglar....

Som om inte detta var nog blev det glass med spindelnät till efterrätt och sen lite godis! Tusen tack för en superhäftig lunch!

Nu blir det en lugn eftermiddag här hemma. Nicke har smsat att han nog får jobba över några timmar i dag, tyvärr. Jag ska mysa med killarna och få gjort lite av varje tänkte jag. I morgon får jag nog vabba för Max, vågar inte skicka honom till Ingrid än. Hoppas att det ger med sig nu snart!


Markus har höstlov denna veckan så det är fritids som gäller eftersom vi inte är lediga. Vill han vara hemma med mig och Max får han givetvis det, men de skulle göra massa roligt på fritids i veckan så jag tror att han vill med på det!

1 kommentar:

  1. Ni skåningar går verkligen all-in när det kommer till Halloween. ;-)

    Hoppas Max är piggare idag.
    Kram!

    SvaraRadera