tisdag 4 oktober 2011

Kanelbullens dag!

När jag lämnade Max i dag berättade Ingrid att det är kanelbullens dag, det hade jag inte riktigt koll på. Men om man är dagmamma Ingrid så missas detta givetvis inte!


Alla barnen skulle gå ut och leka direkt när jag lämnade kl 9. Det stod spannar och spadar redo till var och en och med västarna på så var de redo för lek i morgonsolen!


Har ni sett den fina skylten på brevlådan där det står "Guldskivlingens barnomsorg"? Jag blir lika glad varje gång jag kommer och ser den, härligt att allt löste sig och Gantofta får ha kvar sin fantastiska dagmamma.



Max redo!


Barnen hade fått baka i dag och det hade blivit en del trots att halva degen hamnat i magen...



Jag hämtade Markus på skolan och som vanligt när jag hämtar den sena veckan (16.30) så är han otroligt hungrig. De äter middag vid 11 och får mellis vid 14 tiden, men det står han sig inte på. Grabben växer och det märks!



I dag fick han äta smörgåsar direkt medan jag gjorde middag, så var han mätt, go och glad ganska snabbt igen och redo för fotbollsträningen. Max har bråkat en del kvällar då han säger att han ska äta vid tvn, punkt och slut! Men när vi inte går med på det så blir det en kamp, som tar sin lilla tid. Vi äter upp och jag dukar av bordet, sen kommer han skrikandes och vill ha sin mat....Hmmm...denna trots....



Nu är det bara två dagar kvar tills Max fyller år och i dag sa han "mamma, när N kommer på mitt kalas så får han inte röra min skördetröska...." Då har Max räknat med att han får sin efterlängtade skördetröska när han fyller år på fredag och på barnkalaset som är på söndag får ingen röra den, inte ens bästa kompisen. Inte dåligt att VETA att man får det man önskar sig=) Tur att vi har köpt den här efterlängtade skördetröskan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar